عربستان و قطر، پیشرو در بانکداری اسلامی جهان
کد خبر: 4012986
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مؤسسه بنکر آسیایی:

عربستان و قطر، پیشرو در بانکداری اسلامی جهان

بانک‌های سعودی و قطری در صدر فهرست قوی‌ترین بانک‌های اسلامی جهان قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Asian Banker، براساس رتبه‌بندی جدید مؤسسه بنکر آسیایی (The Asian Banker) ـ نشریه انگلیسی‌زبان که زیرمجموعه روزنامه فایننشال تایمز است و ماهانه اخبار امور مالی بین‌المللی و هر ساله فهرستی از بانک‌های برتر جهان را منتشر می‌کند ـ بانک الراجحی عربستان سعودی موقعیت خود را به عنوان بزرگترین و قوی‌ترین بانک اسلامی در جهان حفظ کرد و مجموع دارایی‌های آن در سال 2020 به 125 میلیارد دلار رسید. مجموع دارایی‌های 100 بانک بزرگ اسلامی در جهان در سال 2020 رشد 12 درصدی داشته است.

10 بانک برتر اسلامی شامل سه بانک از عربستان سعودی، سه بانک قطری، دو بانک از ترکیه و یک بانک از کویت و پاکستان است. بانک الراجحی در اکثر شاخص‌ها عملکرد قوی داشت و رشد 22 درصدی در بخش دارایی‌ها را به ثبت رساند.

بانک اسلامی قطر(QIB) هم به عنوان قوی‌ترین بانک قطر و دومین بانک اسلامی قدرتمند در جهان در رتبه‌بندی بانک‌های آسیایی در سال 2021 ظاهر شد.

عملکرد بانک‌ها از طریق شش شاخص کلیدی ارزیابی شد‌ه‌اند که از جمله آنها می‌توان به مقیاس دارایی‌های بانک‌ها نسبت به تولید ناخالص داخل(GDP) و سپرده‌ها، مدیریت ریسک عملیات بانک و سودآوری اشاره کرد.

میزان‌بانک پاکستان، بانک اسلامی و مِی بانک اسلامی از مالزی سه بانک برتر اسلامی در شرق آسیا هستند.

در رده‌بندی امسال مؤسسه بانکدار آسیایی، بانک‌های 25 کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha