تحصن در لندن برای آزادی رهبران انقلاب بحرین
کد خبر: 4013378
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

تحصن در لندن برای آزادی رهبران انقلاب بحرین

علی مشیمع، فرزند حسن مشیمع، از رهبران برجسته انقلاب بحرین و شماری دیگر با برپای تحصن مقابل سفارت بحرین در لندن خواستار آزادی پدر بیمار و بی گناه خود و دیگر فعالان حقوقی و سیاسی از زندان آل خلیفه شد.

به گزارش ایکنا از بحرین، فرزند حسن مشیمع، روحانی شیعه و دبیرکل جنبش «حق» بحرین که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در زندان رژیم آل خلیفه به سر می‌برد، بار دیگر با تحصن مقابل سفارت بحرین در لندن خواستار آزادی پدرش و دیگر زندانیان سیاسی شده است.

علی مشیمع، فرزند استاد حسن مشیمع از صبح تحصنی را در مقابل سفارت بحرین در لندن آغاز کرد. وی برای آزادی پدرش و دیگر زندانیان از جمله دکتر عبدالجلیل السنکیس که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، دست به این اقدام زده است.

علی مشیمع گفته که پس از تحصن اقدام به اعتصاب غذا نیز خواهد نمود.

به گفته علی مشیمع فرزند وی، استاد حسن علاوه بر کهولت سن از سرطان و بیماری‌های مزمن مختلفی رنج می‌برد و خانواده‌اش پیش از این بارها از اهمال و بی‌توجهی عمدی مسئولان زندان نسبت به وضعیت جسمانی و بیماری وی شکایت داشته‌اند و مشیمع و خانواده‌اش رژیم بحرین را مسئول سلامت و حیات وی می‌دانند.

حسن مشیمع ۷۳ ساله به اتهام تلاش برای سرنگونی نظام و نقش آن در اعتراضات سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شده است.

دبیر کل جنبش حق و معاون سابق جمعیت ملی اسلامی الوفاق به همراه شمار دیگری از شخصیت‌ها و چهره‌های معارض بحرینی در زندان در شرایط بدی به سر می‌برند.

تحصن در لندن برای آزادی رهبران انقلاب بحرین

تحصن در لندن برای آزادی رهبران انقلاب بحرین

 

انتهای پیام
captcha