98 درصد دانش‌آموزان البرزی واکسن کرونا زده‌اند
کد خبر: 4013391
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

98 درصد دانش‌آموزان البرزی واکسن کرونا زده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند.

واکسن کرونا

به گزارش ایکنا از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، 24 آبان‌ماه در جلسه شورای اداری البرز که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: البرز نیم میلیون دانش‌آموز و نزدیک به ۲۵ هزار فرهنگی دارد و تعداد واحدهای آموزشی استان به دو هزار و 500 واحد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه البرز بالاترین تراکم دانش‌آموزی را در کشور دارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مدارس استان دو شیفته است و بالاترین تراکم دانش‌آموزی را در کشور داریم.

این مسئول، سرانه آموزشی و پرورشی استان را ۲.۵ مترمربع عنوان کرد و گفت: این در حالی است که میانگین کشوری ۵.۵ و میانگین جهانی هشت متر است.

قاسمی با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، افزود: ۱۴ دستگاه مکلف هستند در نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان و آسیب‌های اجتماعی فعال باشند و نیاز به بررسی دارد که چقدر این دستگاه‌ها وظایف خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ادامه با اشاره به اینکه ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر 20 درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند.

وی افزود: باتوجه به دغدغه‌های خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌ها نیاز است جلسه اضطراری شورای آموزش و پرورش استان برای رفع دغدغه‌های مردم و اتخاذ تصمیمات درست برگزار شود. توصیه ما این است که پایه اول ابتدایی، پایه نهم و دوازدهم به دلیل اهمیتی که دارند در اولویت حضور قرار بگیرند.

قاسمی از ارتقای البرز در برخی شاخص‌ها خبر داد و اظهار کرد: البرز در دو سال پیاپی از لحاظ شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه دو کشور و امسال در شاخص ملی رتبه اول کشور را کسب کرده است. امسال از رتبه ۱۲ کنکور در سال ۹۷ به رتبه چهار کنکور رسیده‌ایم که نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام
captcha