عظمت امروز محور مقاومت متأثر از بازگشت به قرآن است
کد خبر: 4014367
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

عظمت امروز محور مقاومت متأثر از بازگشت به قرآن است

امام‌جمعه موقت تهران در همایش قرآن، عترت و بسیج با اشاره به اینکه اگر یک تحول عظیم را در عراق، یمن و... مشاهده می‌کنید به دلیل بازگشت به قرآن است، گفت: به هر اندازه این ارتباط با قرآن را نزدیک‌تر کنیم، شاهد عظمت بیشتری خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش قرآن، عترت و بسیج عصر امروز 27 آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و جمعی از بسیجیان فعال در حوزه قرآن و نیز فعالان و اساتید قرآنی کشورمان در تالار وزارت کشور برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در سخنانی ضمن قدردانی از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برای اجرای برنامه های قرآنی و نیز قدردانی از برگزاری این همایش، گفت: فراهم آوردن انس و ارتباط بیشتر نسل جوان و دوستداران انقلاب به قرآن کریم حرکت بزرگی است که جای قدردانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای همه پیروان پیامبر اکرم(ص) و دلباختگان به قرآن و عترت، آراسته شدن به منطق قرآن کریم و ارزش‌های وحی یک تکلیف جدی است، افزود: این تکلیف برای برادران و خواهرانی که افتخار انس با قرآن را دارند و با آیات نورانی و کلمات وحی مأنوس می‌باشند یک وظیفه و مسئولیت ویژه است. انتظار مردم از جوانان و مردان و زنان مأنوس با قرآن آن است که ارزش‌های قرآن را در مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری آنها مشاهده کنند و قرآن را در منطق و سخن آنان شاهد باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تمام تحولات نیم قرن اخیر در جهان اسلام به تحول در ایران اسلامی بازمی گردد، اظهار کرد: به هر میزان که ما متحول شده‌ایم جهان اسلام تحول پیدا کرده است. مردم و جوانان کشور سوریه، جوانان چهار دهه قبل نیستند، ارتش‌ها و نیروهای مسلح آنجا متحول شده‌اند. آنان که در جنگ شش روزه به سرعت بلندی‌های جولان را از دست دادند امروز با قدرت در برابر همه قدرت‌های شیطانی ایستاده‌اند. این معنایی جز تحول ندارد.

وی بیان کرد: فلسطینیانی که استخوان‌های آنها در زیر چکمه صهیونیست‌ها خرد می‌شد، امروز در غزه این عزت و اقتدار را خلق کرده‌اند و این تحول عظیم است. شما اگر یک تحول عظیم را در عراق، یمن و جهان اسلام مشاهده می‌کنید به دلیل بازگشت به قرآن است. به هر اندازه این ارتباط با قرآن را نزدیک‌تر کنیم شاهد اقتدار و عظمت دیگری خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آیه مبارکه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا»، گفت: در این آیه شریفه تکیه بر واژه استقامت است. انتخاب راه، شناخت راه بسیار مهم است، تشخیص مسیر حرکت مهم‌ترین وظیفه ماست اما آنچه مشکل اساسی انسان، جامعه بشری و جهان اسلام است آن است که راه را می‌شناسد، ولی در راه ثابت قدم نیستند. مسیر حرکت را می‌دانند و می‌دانند که باید در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستاد، می‌دانند باید حیات انسانی را با حیات عقلانی و علمی گره زد، برای رسیدن به سعادت باید در صراط مستقیم استوار و با استقامت قدم برداشت، اما در این مسیر ثابت قدم نیستند.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه استقامت در راه، عزت خلق می‌کند، بیان کرد: در آغاز تولید انقلاب هشت سال در برابر همه جهان ایستادن کار ساده‌ای نیست. ملت ایران، قهرمانان سپاه و ارتش و بسیجیان این کار سخت را آسان کردند. مگر می‌توان هشت سال در برابر یک جبهه قدرتمند جهانی استقامت کرد. ثمره این استقامت عزت و اقتدار امروز است.

وی در ادامه گفت: تردید نداشته باشید اگر ایستادگی شما با الهام از قرآن کریم نبود امروز لبنان عروس خاورمیانه دیروز به نماد مقاومت دنیای عرب تبدیل نمی‌شد. اگر هشت سال استقامت رزمندگان دلیر ما نبود، مگر غزه مبدل به یک گلوله قدرتمند آتش می‌گردید. این حرکت عظیم در محور مقاومت دستاورد ایستادگی و مقاومت ملت عزیز ایران است که در پرتو اسلام و رهبری و فرماندهی بر آمده از ارزش‌های دینی شکل گرفته است. رهبر نظام اسلامی فرماندهی عالیقدر و مقتدر کل نیروهای مسلح شخصیتی است که در سایه قرآن و عترت در پرتو تعالیم ارزشمند وحی تربیت شده است. سخن او سخن قرآن است، قدم‌های او قدم‌های برآمده از مبانی دینی است و برای دستیابی به آرمان های انبیا قدم بر می‌دارد. این حرکت عظیم دستاورد این مدیریت و هدایت است.

وی بیان کرد: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت جز این راهی نیست، باید ببینیم وظیفه چیست و در کنار آن وظیفه استوار، ثابت قدم و ایستاده در محیط‌های مختلف باشیم؛ این درس قرآن است؛ تربیت‌یافتگان در مدرسه قرآن باید نماد «الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» باشند. یعنی شناخت راه و قدم برداشتن در مسیر، تربیت یافتگان در مدرسه قرآن باید نماد «تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» باشند، این هم همه مصائب را برطرف می‌کند. اگر عزت دنیا را می‌خواهید باید با استفاده از منطق قرآن و عترت وظیفه خود را تشخیص دهد و در این وظیفه استوار باشید تا مسیر سعادت و عزت و کمال را طی کنید.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: امیدوارم پیروان قرآن، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) با الهام از قرآن و عترت در این مسیر پیشرو باشند تا برای خود و دیگران عزت و سعادت و قدرت را به ارمغان بیاورند. عاشورائیان چه درس ماندگاری به ما دادند، عراق، سوریه، ایران، فلسطین، یمن و دنیای اسلام ثمره مقاومت دیروز عاشورائیان است. امیدوارم این مسیر را بیشتر بشناسیم و در این مسیر گام‌ها را استوارتر برداریم و برای ملت خود سعادت و عزت و عظمت و برای دنیای اسلام صلابت و ایستادگی به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام
captcha