نشست مجازی «تقدس مادر؛ آری یا خیر» برگزار می‌شود
کد خبر: 4014858
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
به همت ایکنای قم؛

نشست مجازی «تقدس مادر؛ آری یا خیر» برگزار می‌شود

نشست «تقدس مادر؛ آری یا خیر» با نگاهی به دامنه فعالیت‌های فردی و اجتماعی مادر به همت خبرگزاری ایکنا شعبه قم، یکم آذرماه‌ به‌صورت مجازی از طریق سامانه آموزش جهاددانشگاهی(امجد) و صفحه مجازی ایکنا در اینستاگرام برگزار می‌شود.

نشست تقدس مادر؛ آری یا خیربه گزارش ایکنا از قم، در دین مبین اسلام «مادر» از جایگاه و مرتبه ویژه‌ای برخوردار است و در آیات و روایات نیز صراحتا بر این امر تأکید شده است که بهشت زیر پای مادران است؛ از این‌رو یکی از مقدس‌ترین جایگاه‌ها در دین مبین اسلام مقام مقدس مادر شمرده می‌شود، اما آیا این تقدس‌انگاری امتیازی برای زنان محسوب می‌شود یا حدود زیست آنان را تعیین کرده‌ است.

مادری را می‌توان مهم‌ترین نقش زنان در زندگی فردی و حتی اجتماعی دانست، تأثیر مادری از همان جایی که یک نفر خودش را به خاطر فرزندش در اولویت دوم قرار می‌دهد تا پایه‌های یک خانواده را بنا کند، آغاز می‌شود و کانون یک خانواده به لطف حضور مادر شکل می‌گیرد؛ در کنار آن نیز مادران یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌های بشری را به جامعه می‌کنند و عملاً می‌توان اجتماع را مدیون مادران دانست.

اما مادر بودن تنها به تربیت و پرورش فرزندان خلاصه نمی‌شود و یک زن در کنار ایفای نقش مادری، ظرفیت ایفای نقش‌های زنانگی و فردی خود را دارد که بسیاری از زنان موفق جامعه به موازات همسر بودن و مادر بودن، زنانی موفق و تأثیرگذار در جامعه نیز هستند.

در همین راستا خبرگزاری ایکنا شعبه قم به برگزاری نشستی با عنوان «تقدس مادر؛ آری یا خیر» اقدام کرده‌ است تا معنای تقدس مادر و فهم از این واژه را تشریح کرده و به دامنه فعالیت‌های فردی و اجتماعی یک مادر با توجه به مادر بودن بپردازد.

در این نشست که به‌صورت مجازی و برخط از طریق سامانه آموزش جهاد دانشگاهی(امجد) و صفحه مجازی ایکنا در اینستاگرام برگزار می‌شود، صدیقه صدیق‌تقی‌زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم و حسین حجت‌پناه، جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه به بیان سخنانی خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، نشست «تقدس مادر؛ آری یا خیر» روز دوشنبه، یکم آذرماه، ساعت 12:30 برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان جهت شرکت در این نشست مجازی می‌توانند رأس ساعت مقرر به سامانه amjad.jde.ir/qm و با رمز ۱۲۳۴۵۶ مراجعه کنند و یا از طریق لایو در صفحه اینستاگرام ایکنا به نشانی IQNA_VIDEO اقدام کنند.

برای دریافت پوستر در سایز اصلی اینجا کلیک کنید!

انتهای پیام
captcha