نخستین شب مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4015019
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

نخستین شب مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی برگزار شد + فیلم

نخستین شب از پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی با عنوان مسابقات «شیخة فاطمة بنت مبارک» عصر روز گذشته، 29 آبان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان در دبی با عنوان جایزه «شیخه فاطمه بنت مبارک» دیروز شنبه برگزار شد.
این مسابقات با حضور ابراهیم بوملحه، مشاور حاکم دبی و رئیس کمیته ساماندهی جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی، بلال البدور، رئیس شورای اداری سمینار فرهنگ و علوم دبی و اعضای کمیته جایزه دبی و اعضای هیئت‌های شرکت‌کننده در مسابقه در حال برگزاری است.
فعالیت‌های روز نخست این مسابقات روز گذشته با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط سید عقیل حسین المنور، داور اندونزیایی و عضو کمیته داوری آغاز شد و سپس علی عطیف، رئیس کمیته بین‌المللی داوری، شروط و ضوابط تعیین نمرات را اعلام کرد.
پس از آن شرکت‌کنندگان شب نخست؛ رويدة قاسم از آمریکا، وودا ساتليه از تایلند، سامیه عبدالرحمن محمد از سودان، صالحه بایکا از هند، فریال احمد تنیره از فلسطین و ناصوره حمود فتر از فیلیپین بر روی سکوی مسابقات رفته و تلاوت‌های خود را اجرا کردند.

در ادامه ویدئویی از برنامه‌های شب نخست این رقابت‌ها را مشاهده می‌کنید.


در جریان فعالیت‌های روز اول مسابقه، رقابتی نیز برای حضار در سالن برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
بانوان حافظ قرآن از بیش از 40 کشور دنیا برای رقابت در این مسابقات که از بیستم تا بیست و هفتم نوامبر(29 آبان تا 5 آذر) برگزار می‌شود، در دبی حضور دارند.
این مسابقات از ساعت 17 هر روز طی هفته جاری برگزار می‌شود و در پایان به برندگان آن جوایز مالی ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

هیئت داوران این مسابقات نیز متشکل از داوران خبره بین‌المللی از کشورهای عربستان سعودی، امارات، جمهوری مصر، اندونزی و پاکستان است که در مسابقات بین‌المللی داوری کرده‌اند.

این مسابقات در سالن نشست‌های فرهنگ و علوم دبی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از طریق شبکه ماهواره‌ای «نور دبی» و کانال یوتیوب جایزه بین‌المللی قرآن دبی نیز پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha