اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی با حضور ده‌ها هزار نمازگزار
کد خبر: 4016376
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی با حضور ده‌ها هزار نمازگزار

نماز جمعه مسجدالاقصی با حضور ده‌ها هزار فلسطینی در میان تدابیر سخت‌گیرانه ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری صفا، ده‌ها هزار نمازگزار در میان محدودیت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی برای ورود نمازگزاران به مسجد از دروازه‌های شهر قدیم وجود داشت، نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

نیروهای اشغالگر موانعی را در ورودی درواز‌ه‌های شهر قدیمی منتهی به مسجدالاقصی ایجاد و مردان جوان را بازجویی، هویت آنها را بررسی و وسایل و کیف آنها را بازرسی کردند.

نمازگزاران در مسجدالاقصی نماز غایب را برای روح شهدا اقامه کردند. بنرهای بزرگی در صحن آن نصب شده بود که بر روی آن عکس دو شهید فادی ابو شخیدم و الفتی عمر ابو عصب ​​قرار داشت.

پلیس رژیم اشغالگر پس از اقامه نماز ظهر به صحن‌های الاقصی یورش برد و تصاویر این دو شهید را ضبط کرد. اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد که 40 هزار نمازگزار امروز نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

شیخ عکرمه صبری خطیب الاقصی گفت: با توجه به عدم برخورد مناسب رژیم صهیونیستی با اسیران فلسطینی و اعتصاب غذای آنها وظیفه مردم ماست که در کنار زندانیان بایستند.

وی افزود که زندانیان خواستار حداقل برخورد انسانی هستند و روش‌های ظالمانه و خشونت‌بار را رد می‌کنند.

صبری با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی که به دانشجویان یهودی اجازه بازدید از مسجد الاقصی را می‌دهد، تأکید کرد که مسجد الاقصی آنقدر بزرگ است که از تصمیمات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تبعیت نکند.

او خواستار زیارت گسترده مسجد الاقصی از سوی مسلمانان شد تا نقشه‌های اشغالگران درباره این مسجد خنثی شود.

 

انتهای پیام
captcha