ابراز تردید دبیر کل جنبش عصائب اهل حق در واقعیت سوءقصد به نخست وزیر عراق
کد خبر: 4017294
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵

ابراز تردید دبیر کل جنبش عصائب اهل حق در واقعیت سوءقصد به نخست وزیر عراق

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، واقعیت سوءقصد به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر را زیر سوال برد و خواهان ارائه شواهد ملموس از سوی کمیته تحقیق در این زمینه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، خزعلی در یک سخنرانی تلویزیونی تصریح کرد که ماجرای حمله به خانه نخست‌وزیر عراق در صورتی که درست باشد، اقدام بسیار خطرناکی بود که برای کشیدن عراق به بحران بزرگی طراحی شده بود. از سویی وی تلاش برای متهم کردن برخی از گروه‌های مقاومت به ارتکاب این عمل را بازی با آتش خواند که با قصد ضربه به مقاومت و عراق طراحی شده است.

در 11 نوامبر، بغداد اعلام کرد که مصطفی الکاظمی از حمله 3 پهپاد مجهز به مواد منفجره به منزل وی جان سالم به در برده و در جریان این دو حمله دو فروند از پهپادها سرنگون شد، اما هواپیمای سوم در محل اقامت وی ​​در پایتخت بغداد سقوط کرد و تعدادی از محافظان وی مجروح شدند. وی افزود که الکاظمی در زمان اعلام هدف قرار دادن ادعایی، در خانه خود نبود.

خزعلی در سخنرانی خود امتناع الکاظمی از مشارکت دادن دو جناح مقاومت در تحقیقات درباره این حمله را باعث افزایش شبهه در مورد ساختگی بودن این حادثه برشمرد.

وی افزود: ما به کمیته‌ای که مسئولیت رسیدگی به حادثه ادعایی هدف قرار دادن خانه الکاظمی را بر عهده دارد، پیام می‌دهیم، شما باید شواهد ملموس و شواهد واقعی ارائه دهید، نه ادعاهای رسانه‌ای، زیرا شرایط غیرقابل‌تحمل است. خزعلی همچنین نتایج انتخابات عراق را نیز زیر سؤال برد و خواهان بازشماری دقیق آراء به شکل دستی شد.

انتهای پیام
captcha