اعتراض کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق به نتایج انتخابات
کد خبر: 4017564
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴

اعتراض کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق به نتایج انتخابات

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات تأکید کرد که این نتایج را قبول ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از تارنمای المعلومه عراق، کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه اعلام کرد، هرگز نتایج اعلامی را قبول نخواهیم کرد؛ زیرا بدون شک کمیسیون انتخابات این نتایج را از قبل آماده کرده بود.
در این بیانیه آمده است: کمیسون و دستگاه قضایی به شکایت‌ها به صورت جدی رسیدگی نکرده است و دلایل ارائه شده از سوی گروه‌های سیاسی و اثبات اشتباهات کمیسیون مستقل انتخابات برای شمارش دستی جامع کافی بوده است برای اینکه حداقل در نتایج، تغییر چشمگیری وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کمیته هماهنگی شیعیان عراق اضافه کرد: مهمترین دلیل بر گزینشی بودن سازمان قضائی انتخابات، پذیرش تعداد معینی از شکایات است؛ لذا این شک وجود دارد که این نهاد، شروط را در نظر نگرفته یا تسلیم فشارهای سیاسی داخلی و خارجی شده است.
در این بیانیه آمده است: ما از دادگاه عالی عراق این انتظار داریم بدون اینکه تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار بگیرد، با موضوع شکایت‌ها و درخواست تجدید نظرها و دلایل و شواهد، بی‌طرفانه برخورد کند تا انصاف در حق مردم و رای‌دهندگان و نامزدها رعایت شود. 
کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی در عراق در پایان گفتند که در نتایج آراء، تقلب و دستکاری زیادی صورت گرفته است و همین مسئله باعث شده است که نتایج را نپذیریم و به دادگاه فدرال شکایت کنیم تا این انتخابات لغو شود.
انتهای پیام
captcha