تأکید دبیر کل عصائب اهل حق بر ابطال انتخابات عراق
کد خبر: 4023771
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

تأکید دبیر کل عصائب اهل حق بر ابطال انتخابات عراق

شیخ قیس الخزعلی با اشاره به گزارش شرکت آلمانی و تأیید تخلف کمیسیون انتخابات و دروغ‌گویی نماینده سازمان ملل در عراق، خواهان ابطال انتخابات عراق شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد الفضائیه، دبیر کل عصائب اهل الحق، با اعلام اینکه به نظر می‌رسد فردا دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات را تأیید می‌کند، تأکید کرد: اکنون که گزارش شرکت آلمانی تخلف کمیسیون انتخابات را ثابت می‌کند و از سویی دروغ‌گویی جنین پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق نیز آشکار شده است، انتخابات باید به دلیل تقلب باطل شود.

شیخ قیس الخزعلی در سخنرانی امروز یکشنبه خود تصریح کرد: اخباری مبنی بر تأیید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال وجود دارد. دادگاه پیش‌تر اعلام کرده بود رأی قطعی و نهایی خود در پرونده انتخابات عراق را 26 دسامبر ابلاغ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دادگاه فدرال تحت‌فشارهای خارجی است، به گزارش شرکت آلمانی مبنی بر اینکه دستگاه الکترونیکی مورد استفاده در انتخابات در اسناد اولیه ذکر نشده است، اشاره کرد و گفت: داده‌های الکترونیکی و دستی که در ابتدا تفکیک شده بود، در هم ادغام شده و در نتایج نهایی الکترونیکی ظاهر شده است.

شیخ الخزعلی با بیان اینکه گزارش شرکت آلمانی بررسی‌کننده تجهیزات دروغ‌های کمیسیون انتخابات و نماینده سازمان ملل را ثابت می‌کند، افزود: دستگاه C-1000 که در این انتخابات به کار گرفته شده است، طبق ادعای پلاسخارت هدیه وی به کمیسیون انتخابات بوده است و هیچ نهاد دولتی با بررسی این دستگاه موافقت نکرده است.

دبیر کل عصائب اهل حق افزود: اعلام اولیه نتایج، شامل هفت میلیون رأی بوده که بالغ‌ بر 94 درصد آراء مأخوذه می‌شده است. این در حالی است که آراء واقعی باقی‌مانده که باید به صورت دستی شمرده می‌شد، شامل حداقل 12 هزار صندوق دیگر و تعداد دو میلیون رأی بوده است. این میزان بالغ بر 21 درصد آراء می‌شود. به عبارتی 15 درصد از آراء که به صورت دستی شمرده می‌شد، در این میان گم شده است.

شیخ خزعلی با تأکید بر اینکه نتایج انتخابات مخدوش است و گزارش شرکت آلمانی وجود اشکال در دستگاه نمایش را تأیید می‌کند، خواستار بررسی این دستگاه توسط کارشناسان فنی و دانشگاهی عراق از وزارت آموزش عالی این کشور شد.

وی در پایان تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌داند به طور دقیق در جریان شمارش آراء به صورت دقیق چه اتفاقی افتاده است.

انتهای پیام
captcha