نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیازمند بازنگری است
کد خبر: 4018010
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
حریزاوی:

نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیازمند بازنگری است

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد گفت: ۵۰ محور برای بازسازی ساختار فرهنگی کشور در رویه‌ها و فرآیندهای حاکم، سیاست‌های فرهنگی و اهداف و رویکردها احصا شده است.

حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، پنجشنبه، 11 آذرماه در ارتباط تصویری با همایش «اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور» در تبریز با تأکید بر اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: ۵۰ محور برای بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور در رویه‌ها و فرآیندهای حاکم، سیاست‌های فرهنگی و اهداف و رویکردها احصا شده است.

وی اظهار کرد: موضوع بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور، دغدغه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در این دولت مطرح کرده‌اند چراکه ساختار فرهنگی کشور دچار یک ناکارآمدی بوده و در حال درجا زدن است.

حریزاوی با بیان اینکه ما به عنوان متولیان انقلاب باید به وظیفه خود عمل کنیم و برای تحقق منویات و مطالبات رهبری تلاش کنیم، افزود: دولت به این موضوع معتقد است که باید در زمینه فرهنگی کار کرد و برنامه داشت و با جدیت اهداف و برنامه‌ها را جلو برد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ را پدیده‌ای مرکب دانست و افزود: وظیفه ما در فعالیت‌های فرهنگی گفتمان‌سازی و جریان‌سازی است یعنی فرهنگ باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: عموم فعالان فرهنگی و عاقله منتشره انقلاب اسلامی اعم از جامعه روحانیت و مداحان و مبلغان، هنری‌ها، ورزشی‌ها، قرآنی‌ها و رسانه‌ای‌ها باید این مطالبه را تبدیل به گفتمان کنند تا مؤثر واقع شود.

حریزاوی در پایان تأکید کرد: این خواسته رهبر معظم انقلاب از دولت در خصوص اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور همچنین باید توسط نخبگان مطالبه شود و این ساختار فرسوده فرهنگی کشور باید به روز رسانی شود و در این راستا مردم نیز پای کار آمده و فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha