پایان فیلم‌برداری فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» در فارس
کد خبر: 4018330
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

پایان فیلم‌برداری فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» در فارس

فیلمبرداری فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» به تهیه‌کنندگی عباس مسعودی و نویسندگی و کارگردانی اسماعیل مسعودی در استان فارس به پایان رسید.

فیلمبرداری، فیلم سینمایی بچه های دشتبه گزارش ایکنا از فارس، فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» به تهیه‌کنندگی عباس مسعودی و نویسندگی و کارگردانی اسماعیل مسعودی با بررسی خرده‌فرهنگ‌ها در تلاش است تا دغدغه‌ها و چالش‌های بین دو نسل را برای همبستگی در راستای آبادانی کشور به تصویر بکشد.

اسماعیل مسعودی، نویسنده و کارگردان این فیلم امروز، 13 آذرماه در این رابطه گفت: در این فیلم تلاش کرده‌ایم تا خوبی‌ها و بدی‌های مهاجرت از روستا به شهرها و شهر به روستا را بررسی کنیم.

وی افزود: داستان این فیلم در لابه‌لای برخی خورده‌فرهنگ‌ها و آیین‌های سرحد و اقلید از استان فارس می‌گذرد. در این فیلم آیین ازدواج در این منطقه را بچه‌های دشت واکاری می‌کنند.

مسعودی از پایان  فیلم‌برداری این فیلم خبر داد و گفت: این فیلم که هم اکنون در مرحله تدوین و صداگذری است، داستان زندگی کسانی است که در پاسداری از فرهنگ و سنت محلی خویش، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و درپی بازگشت به خویشتن گام برمی‌دارند. بازگشتن به خویشتنی که ریشه در کهن الگوها دارد؛ کهن الگوهایی بکر که نشان هویت آن‌هاست.

وی تأکید کرد: این فیلم تلاش می‌کند به چالش‌های نسل گذشته و امروزی بپردازد؛ دو نسلی که هر کدام با فرهنگ‌هایی دیگرگونه زندگی می‌کنند و بچه‌های دشت در تلاشند تا آن‌ها را به هم نزدیک کنند.

انتهای پیام
captcha