برگزاری مجمع ترویج صلح در جوامع مسلمان در اکسپو 2020
کد خبر: 4018600
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

برگزاری مجمع ترویج صلح در جوامع مسلمان در اکسپو 2020

هشتمین مجمع ترویج صلح در جوامع مسلمان از روز گذشته، 14 آذر در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی آغاز شذ.

به گزارش ایکنا به نقل از WAM، این مجمع با حضور شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات و به ریاست شیخ عبدالله بن بیاح، رئیس شورای فتوای امارات، علمای برجسته اسلامی، رهبران مذهبی و طرفداران صلح تحت عنوان «شهروندی فراگیر: از همزیستی متقابل تا وجدان مشترک» برگزار شد.

امسال این انجمن پذیرش مفهوم «شهروندی فراگیر» و برجسته کردن نقش مثبت دین در پرداختن به چالش‌های امروزی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مجمع در میدان الوصل اکسپو 2020 دبی برگزار می‌شود و تا سه‌شنبه، 16 آذر ادامه خواهد داشت.

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات معتقد است که اهمیت استراتژیک منطقه باعث شده امنیت و ثبات این کشور بخشی از امنیت و ثبات جهانی باشد، لذا همواره باید سیاست خود را بر اساس حمایت از ارکان امنیت و ثبات کشور و منطقه و مطابق با اصل پایبندی به قانون بین‌المللی، همزیستی مسالمت‌آمیز و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو بنا کرد؛ توافقنامه ابراهیمی نیز یکی از شاخه‌های به اصطلاح صلح است که امارات زیر لوای آن پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کلید زد؛ امری که با محکومیت گروه‌های فلسطینی مواجه شد و آن‌ها این توافق را خنجر از پشت به آرمان فلسطین دانستند. 

به عقیده ناظران برگزاری نشست‌ها و اجلاس‌های منطقه‌ای امارات تحت عنوان صلح و روابط مسالمت‌آمیز با دیگر کشورها گامی در راستای تحکیم هرچه بیشتر تعهدات امارات در مقابل عادی‌سازی با اسرائیل تلقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha