استقبال حماس از تصمیم کویت علیه رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4018639
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

استقبال حماس از تصمیم کویت علیه رژیم صهیونیستی

جنبش حماس از تصمیم کویت در ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل کالاهای اسرائیلی به بنادر این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، جنبش مقاومت اسلامی(حماس) از تصمیم مقامات کشور کویت برای ممنوعیت عبور کشتی‌‌‌‌های تجاری اسرائیلی از طریق آب‌‌های سرزمینی این کشور استقبال کرد.

هشام قاسم، رئیس بخش رسانه‌ای این جنبش در اظهاراتی گفت: این تصمیم بیانگر اجرای سیاست جدید و قدیمی کویت است که همیشه در راستای دفاع از فلسطین و آرمان‌های عادلانه آن است.

وی ادامه داد: این تصمیم دیدگاه حماس را تأیید می‌کند که همیشه بر این باور است که تا به الان با وجود موج عادی‌سازی روابط با اسرائیل که می‌خواهد امت را از مسیر خود منحرف کند، امت اسلامی هنوز خیر و خوبی‌ها را در خود دارد.

این عضو حماس از کشورهای عربی، اسلامی و دوست خواست از تصمیم کویت در ممنوعیت استفاده اشغالگران از بنادر خود برای واردات و صادرات در حالی که هنوز اشغاگران به کشتار فلسطینی‌‌ها، غصب سرزمین‌های آنها و هتک حرمت مقدسات آنها ادامه می‌دهند، پیروی کنند.

گفتنی است که کویت سیاستی در مخالفت با عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل اتخاذ کرده و مقامات این کشور همیشه حمایت خود از آرمان‌های فلسطین و رد عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل بیان کرده‌اند.

این حکم کویت همسو با تصمیم کشورهای عربی برای تحریم اسرائیل است که در دهه پنجاه قرن گذشته در اتحادیه عرب گرفته شد. کویت از جمله کشورهای عربی است که حکم تحریم رژیم صهیونیستی را اجرا می‌کند. ۱۵ عضو از ۲۲ عضو اتحادیه عرب از جمله کویت، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام
captcha