مسابقات بین‌المللی قرآن مصر امروز آغاز می‌شود + فیلم
کد خبر: 4019983
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

مسابقات بین‌المللی قرآن مصر امروز آغاز می‌شود + فیلم

مصر از امروز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در رشته‌های متنوع و با حضور 74 شرکت کننده برگزار می‌کند.

مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر این کشور امروز آغاز می‌شود.

این مسابقات که توسط وزارت اوقاف مصر و زیر نظر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور برگزار می‌شود، به نام شیخ محمد صدیق المنشاوی نامگذاری شده است.

این مسابقات جهانی قرآن کریم با رقابت 74 متسابق و 12 داور از داخل و خارج مصر برگزار می‌شود و مسابقات تا روز چهارشنبه 15 دسامبر(24 آذر) ادامه خواهد داشت.

محمد مختار، وزیر اوقاف مصر برای بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مبلغ یک میلیون و 100 هزار پوند و برای برترین‌های شرکت کننده در هر رشته منوط به کسب حداقل 75 درصد از نمره مسابقه 140 هزار پوند به عنوان جوایز تشویقی در نظر گرفته است.

 وزیر اوقاف از حدود 40 نفر از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی سابق قرآن کریم جوایزی را دریافت کرده بودند، برای شرکت در افتتاحیه مسابقات دعوت کرده و گفته یک دوره آموزشی برای نفرات برتر در تعطیلات نیمسال تدارک دیده می‌شود و 10 نفر برتر این مسابقات از بین شهروندان مصری در لیست اعزام به خارج از کشور قرار می‌گیرند.

وزارت اوقاف مصر همچنین از تدارک یک مسابقه دیگر مخصوص خانواده‌های مصری خبر داده و گفته خانواده‌هایی که سه یا چهار نفر از اعضای آن شامل پدر، مادر و فرزند قرآن کریم را با درک کامل مفاهیم حفظ کرده باشند و پرونده  آنها به اداره اوقاف مصر ارسال شده باشد، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

بر این اساس اعضای خانواده متسابق در استان محل سکونت خود با مراجعه به دفتر کل وزارت اوقاف به طور جداگانه در آزمونی حضور می‌یابند و میانگین نمرات دریافتی خانواده در نمره کل متسابق محاسبه می‌شود و در صورت مساوی بودن دو خانواده از نظر نمرات، خانواده‌ای که چهار نفر از اعضای آن حافظ قرآن باشند، بر خانواده‌ای که سه نفر از اعضای آن حافظ قرآن هستند، اولویت دارد.

جوایز این مسابقات هم از 25 تا 100 هزار پوند برای خانواده‌های برتر در نظر گرفته شده است.

در ادامه گلچینی از تلاوت شرکت‌کنندگان در رشته چهارم این مسابقات (ویژه نوجوانان) را در دور مقدماتی این رقابت مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha