آسیب های امروز جامعه نشات گرفته از عدم نمازگزاری واقعی است
کد خبر: 4020149
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
در مراسم سراسری همایش نماز مطرح شد:

آسیب های امروز جامعه نشات گرفته از عدم نمازگزاری واقعی است

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با بیان اینکه دینداری به قرائت نماز نیست بلکه به اقامه نماز است، اظهار کرد: همه آسیب ها و معضلات امروزه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مسائل خانواده و... از عدم نمازگزاری واقعی است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام علیرضا حدائق مدیر عامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس درحاشیه مراسم سراسری همایش نماز با شعار نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه که امروز، ۲۰ آذر ماه در سپاه فجر استان فارس برگزار شد به تبیین اهمیت نماز پرداخت و گفت: خداوند در قرآن می فرماید نشانه بندگان خوب این است که در قبال فرصت ها و امکاناتی که در اختیار آن ها قرار گرفته، چهار برنامه اصلی در دستور کارشان باشد که یکی از این برنامه ها برپاداشتن نماز است.

حجت الاسلام حدائق به کسانی که نماز را ضایع می کنند، اشاره کرد و گفت: در ضایع کردن نماز دو نکته نهفته است یکی تأخیر نماز و ترک نماز که هر دو ضایع کردن است.

حجت الاسلام حدائق با یادآوری آیه 《الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ:کسانى که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم، نماز بر پا مى‏ دارند و زکات مى‏ دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند؛ پایان همه‏ امور براى خداست.》گفت: این آیه برای همه کسانی که خداوند به آن ها لطف کرده و فرصت داده است، تعیین تکلیف می کند؛ همه انسان ها متمکن هستند اما این تمکن به طور نسبی است و همه در زمره این آیه قرار می گیرند.

وی با تصریح اینکه آیه از آیاتی است که در عصر ظهور جزء رسالت همه یاران امام زمان(عج) و مردم است و باید این چهار برنامه را انجام دهند، این برنامه ها را برشمرد و گفت: اقاموا صلاة که ارتباط با خدا و کار فرهنگی ، آتوا الزکاة ارتباط با مردم و کار اقتصادی و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر که نظارت ملی در اصلاح خانواده و ساختار جامعه را شامل می شوند.

مدیر عامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با بیان اینکه ۲۸ مورد در قرآن، نماز و زکات در کنار هم نقل شده است و در تمام این موارد خداوند نماز را مقدم بر زکات دانسته است، گفت: این موضوع حکایت بر این می کند که در اولویت سنجی ها ابتدا باید اعتقادات مردم را قوی کرد و پیوند انسان ها را با خداوند مستحکم کرد و کسی که ارتباطش با خداوند قوی است در هر سمتی که باشد خیانت نمی کند و کار های اقتصادی و اجتماعی نباید ما را از نماز غافل کند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه با تصریح اینکه دینداری به قرائت نماز نیست به اقامه نماز است، اظهار کرد: همه آسیب ها و معضلات امروزه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مسائل خانواده و از عدم نمازگزاری واقعی است.

حجت الاسلام حدائق با ذکر این نکته که اقامه نماز باید آثار داشته  باشد، تعدادی از این آثار را با توجه به خطبه فدکیه برشمرد: اقامه نماز انسان را از تکبر دور می کند و متواضع بار می آورد و انسان را در اخلاص ثابت می کند که اخلاص تنها راه گریز از شیطان است.

حجت الاسلام حدائق با تصریح اینکه نماز یکی از راه های مغفرت الهی است، به آیه ۱۱۴ سوره هود 《وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّيْلِ ۚ إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ۚ ذَٰلِكَ ذِكْرَىٰ لِلذَّاكِرِينَ》 اشاره کرد و گفت: این آیه امیدوار کننده ترین آیه در قرآن کریم است که در این آیه که خداوند می فرماید که نماز را برپادارید در دو طرف روز، صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء که نماز حسنه ای است که گناهان شما را می شوید که با توجه به این آیه روزی پنج مرتبه به برکت نماز، گناهان پالایش و تصفیه می شود.

وی در پایان با بیان اینکه نماز محور قیامت است، دیگر آثار ارزشمند نماز را برشمرد و گفت: غفلت زدایی در زندگی، پرورش فضائل اخلاقی، تقرب انسان به خداوند از جمله این آثار است و از نشانه نمازگزارن این است که در اموالشان نسبت به محرومان احساس تکلیف می کنند.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام
captcha