دبیرخانه «جهاد روایت و تبیین» در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تشکیل می‌شود
کد خبر: 4021117
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب

دبیرخانه «جهاد روایت و تبیین» در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تشکیل می‌شود

به دنبال تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم روایت حقیقت‌های وقایع انقلاب اسلامی و جلوگیری از تحریف آنها، مرکز فرهنگی ـ دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اقدام به تأسیس دبیرخانه «جهاد روایت و تبیین» کرد.

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در پی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و خانواده شهدای سلامت در روز 21 آذر 1400 و تأکید ایشان بر «جهاد روایت و تبیین» با محوریت روایت حقایق جامعه‌، کشور، انقلاب و دفاع مقدس، مرکز فرهنگی ـ دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، به پشتوانۀ سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی در زمینۀ آشنایی نسل جوان و دانشگاهی با زندگی، آثار و اندیشه‌های حضرت امام(‌ره) و مجاهدت‌های ایشان و تبیین زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) بر آن شد، دبیرخانه «جهاد روایت و تبیین» را راه‌اندازی کند.

بر اساس این گزارش، اولین برنامه این دبیرخانه، اجرای طرح علمی ـ فرهنگی «روایت انقلاب» است. در این طرح، با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری برای تبیین اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعۀ زمینه‌های مشارکت دانشگاهیان، به‌ویژه دانشجویان در این زمینه، مجموعه فعالیت‌هایی با هدف روایت حقیقی، تأثیرگذار و ماندگار انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

از آنجا که دبیرخانه «جهاد روایت و تبیین» دبیرخانه‌ای دانشجویی است، طرح ملی «روایت انقلاب» نیز با مشارکت علمی و اجرایی دانشجویان علاقه‌مند و فعال از سراسر کشور اجرا خواهد شد.

برنامه‌های بیشتری در دستور کار دبیرخانه «جهاد روایت و تبیین» است که از جمله آنها می‌توان به «طرح ملی تربیت مروج جوان اندیشه امام و رهبری» اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha