پیشنهادی به وزیر ارشاد برای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4021467
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

پیشنهادی به وزیر ارشاد برای توسعه فرهنگ قرآنی

دبیر جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی به وزیر ارشاد پیشنهاد داد: چنانچه در تبدیل هیئات مذهبی به هیئات قرآنی تسهیلگری شود، قول می‌دهم در طول یک سال، تغییرات چشمگیری ایجاد می‌شود.

پیشنهاد یک پیشکسوت قرآنی به وزیر ارشاد داود جعفری، دبیر جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، در حاشیه اختتامیه جشنواره تلاوت‌های مجلسی، درباره شکل‌گیری ایده اولیه این جشنواره، گفت: ما یک هیئت کوچکی در جنوب تهران بودیم و با چند تن از فعالان قرآنی جمع شدیم که جشنواره تلاوت مجلسی برگزار کنیم، الان ۱۵ سال است که در ۱۹۸ شهر و ۳۱ استان این جشنواره برگزار می‌کنیم و خیلی‌ها به ما گفتند بروید مؤسسه قرآنی راه‌اندازی کنید، اما ما تلاش کردیم این جشنواره را هر ساله برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ده‌ها هزار هیئت‌ مذهبی در کشور است، که اگر هر کدام از این هیئات یک فرد قرآنی در هیئت‌شان پیدا کنند، ده‌ها هزار از این جشنواره می‌توان برگزار کرد، افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم در کمیته تبلیغ و ترویج پیشنهاداتی را بپذیرید که هیئات مذهبی و عترتی تبدیل به هیئات قرآنی شوند و ما آمادگی داریم همه تجربمان را بی‌چشم‌داشت در اختیار وزارت قرار دهیم و هیچ ریالی از دولت نمی‌خواهیم، فقط ابزار‌ها و امکانات را در اختیار ما قرار داده شود تا بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم.

جعفری تصریح کرد: قول می‌دهم چنانچه در تبدیل هیئات مذهبی به هیئات قرآنی تسهیلگری شود در طول یکسال، تغییرات چشمگیری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان هیئت مذهبی امسال جشنواره‌های قرآنی در کنار جشنواره‌های فیلم، موسیقی تئاتر و ... برگزار می‌کنیم و ما تنها کسانی هستیم که جشنواره دهه فجر مردمی داریم که برای انتخاب نفر اول ما در جشنواره قرآنی که در برج میلاد برگزار شد، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار رای از سوی مردم به جشنواره داده شد.

این پیشکسوت قرآنی بیان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم که در جشنواره‌های قرآنی علاوه بر حضور خودشان از چند وزیر دیگر برای شرکت در جشنواره دعوت کنند.

انتهای پیام
captcha