کد خبر: 4021525
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
حجت‎الاسلام خالق‌پور مطرح کرد:

لزوم هماهنگی پژوهش با آموزش

جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: نیاز است کاستی‌های حوزه آموزش با حضور پژوهش مرتفع شده و بخش آموزش نشست‌های علمی فاخری که براساس نیازسنجی‌ها احصا کرده، عملیاتی کند.

مجید خالق‌پور، جانشین رئیس المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدخالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز ۲۶ آذرماه در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی المصطفی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س)، افزود: ایشان حد اعلای نقش‌های زندگی مادی و معنوی را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملیاتی کردند. حضرت فاطمه(س) عالی‌ترین، زیباترین، عالمانه‌ترین و جامع‌ترین نقش و الگوی زنانه را به پهنای همه ملیت‌ها مطرح کرده‌اند.

وی به نقش مادری حضرت زهرای مرضیه(س) برای نسل رسول‌الله(ص) تا گستره تاریخ اشاره و اظهارکرد: حضرت صدیقه کبری(س) در نقش دخترانه خود، چنان ایفای نقش کردند که رسول‌الله(ص) به او لقب «ام‌ابیها» دادند و حضرت(س) نقش دختری را در کنار نقش مادری متجلی ساختند.

حجت‌الاسلام خالق‌پور ادامه داد: رضایت مطلق و سطح رضایت زهرای اطهر(س) چنان عالی بود که رضای خداوند متعال با رضای ایشان گره خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی‌های بارز برنامه‌های هفته پژوهش در المصطفی پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته پژوهش مبتنی بر عقل جمعی پیگیری شد. معاونت پژوهش تلاش کرد ضمن بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی، میدان‌داری این مسیر را بر عهده داشته باشد.

حجت‌الاسلام خالق‌پور انسجام‌بخشی به کارآمدی و توانمندی بدنه را برای حرکت‌های بعدی، یکی از دستاورد‌های برنامه‌های هفته پژوهش در سال جاری دانست و یادآور شد: تقویت هم‌افزایی با فعال‌سازی ظرفیت روابط عمومی، انتشارات، دانشگاه مجازی و همه صفوف و مجموعه‌های ستادی و مراکز پیوسته و تابعه، تجربه جدیدی برای تقویت هم‌افزایی‌های داخلی جامعةالمصطفی رقم زد.

وی با بیان اینکه عقل جمعی در کنار تقویت هم‌افزایی، دستاورد‌های بی‌شماری در پی‌ خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های پژوهشی بالقوه، در وادی توانمندی قرار گیرد و معاونت پژوهش از رسالت مدیریت صرف حوزه پژوهش، به سمت قرارگاه مرکزی برای مدیریت همه ظرفیت‌های پژوهشی جامعةالمصطفی حرکت کند.

جانشین ریاست المصطفی حاکمیت، مدیریت، اقتدار و هدایت مجموعه‌های پژوهشی را در عین پرهیز از تصدی‌گری، از رسالت‌های معاونت پژوهش جامعةالمصطفی دانست و تصریح کرد: ترسیم سند راهبردی برای تحقیقات و طرح‌های فاخر علمی و عملیاتی، که ناظر به نیاز‌ها ترسیم می‌گردد، باید مورد توجه قرار گیرد.

خالق‌پور اهمیت احیای تراث و ظرفیت‌های پیرامونی آن را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در حرکت‌ها باید ضمن احصای ظرفیت‌ها، جهت‌ها را ناظر به استعداد‌ها و نیاز‌ها ترسیم کرده و برنامه‌ریزی متقنی برای پیمودن این مسیر داشته باشیم.

وی افزایش هماهنگی پژوهش با آموزش و پیگیری خدمت‌رسانی متقابل آموزش و پژوهش را از رسالت‌های مسیر ارتقای بنیه‌های آموزشی و پژوهشی دانست و ادامه داد: نیاز است کاستی‌های حوزه آموزش در رشته‌های آموزشی، با حضور پژوهش مرتفع شده، بخش آموزش نشست‌های علمی فاخری ناظر به موضوعات خاص پژوهشی که براساس نیازسنجی‌ها احصا شده، عملیاتی کند.

انتهای پیام
captcha