برنامه اولین روز فینال مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4022233
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

برنامه اولین روز فینال مسابقات سراسری قرآن

در اولین روز از مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن شش قاری، سه مرتل، سه حافظ بیست جزء، سه حافظ کل قرآن و دو گروه هم‌خوانی اجرا خواهند داشت.

برنامه اولین روز مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از شامگاه امروز 29 آذرماه در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه این مسابقات از ساعت 18 تا 19 برگزار و بعد از آن مسابقات آغاز می‌شود و تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت. در روز اول مسابقات شش قاری، سه مرتل، سه حافظ 20 جزء، سه حافظ کل و دو گروه هم‌خوانی و همسرایی به اجرای برنامه‌ می‌پردازند.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمید حق‌طلب از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، سیدمحمد طاهایی از مازندران، مصطفی قاسمی از مازندران و حبیب صداقت از تهران در شب اول مسابقات تلاوت خواهند داشت.

در رشته قرائت تحقیق میزان قرعه‌ای که برای قاریان در نظر گرفته شده است ۱۵ سطر است، برخلاف سال گذشته که از یک هفته قبل قرعه‌ها در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گرفت در این دوره هر شرکت‌کننده به فاصله یک نفر تا زمان اجرای خود، فرصت مطالعه خواهد داشت.

در این روز همچنین در رشته ترتیل محمدپورسینا از اصفهان، مهدی عبرتی از گیلان و سیدحامد حسینی از خراسان رضوی به روی جایگاه می‌روند. در بخش قرائت ترتیل نیز برای شرکت‌کنندگان ۱۵ سطر در نظر گرفته شده است و قرعه اجرا نیز همچون رشته قرائت تحقیق به فاصله یک نفر تا زمان اجرا، در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

در رشته حفظ 20 جزء حامد اسماعیل‌زهی از هرمزگان، حمید جهانشاه‌لو از زنجان و ایمان شیخ از بوشهر و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز امیدرضا رحیمی از گیلان، محمدرضا احمدی از قم و محمد لائینی از خراسان رضوی به سوالات هیئت داوران پاسخ خواهند داد.

در رشته حفظ کل قرآن دو سوال ۱۰ سطری در صحنه مسابقات از شرکت‌کننده پرسیده خواهد شد. در این بخش صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد. در رشته حفظ ۲۰ جزء نیز هر شرکت‌کننده به یک سوال ۱۵ سطری در صحنه مسابقات پاسخ می‌دهد.

اجرای دو گروه هم‌خوانی و همسرایی تبیان از استان هرمزگان و اسراء از مازندران بخش دیگری از رقابت‌های روز اول مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم است.

در رشته هم‌خوانی گروه‌های راه‌یافته به فینال مسابقات همان اجرای مرحله نیمه‌نهایی که به صورت غیرحضوری و ارسال اثر بوده است اجرا خواهند کرد. در این رشته هر دو اثر اجرا شده در مرحله نیمه‌نهایی باید در مرحله نهایی نیز اجرا شود، تعداد افراد مجاز چهار تا شش نفر است و اعضای گروه باید همان اعضای مرحله نیمه‌نهایی باشند(در این مورد استثنائاتی در آئین‌نامه در نظر گرفته شده است).

انتهای پیام
captcha