آماده‌باش بیمارستان‌های فارس برای مقابله با سویه امیکرون
کد خبر: 4023024
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

آماده‌باش بیمارستان‌های فارس برای مقابله با سویه امیکرون

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بیمارستان‌های استان فارس به منظور برنامه‌ریزی و آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با موج و سویه جدید کرونا به نام «امیکرون» در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مهرداد شریفی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهرداد شریفی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 2 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تایید ابتلا به امیکرون در کشور نسبت به ضرورت پرهیز از تجمعات و تزریق دوز سوم واکسن در استان فارس تأکید کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل سرد و شیوع سویه امیکرون، افزایش آمار بیماران کرونا دور از انتظار نخواهد بود، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان در خصوص آمادگی تیم‌های درمانی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مقابله با موج جدید کرونا انجام شده است.

شریفی با تأکید بر اینکه تشخیص به موقع بیماری و ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کرونا موجب کاهش موارد فوتی می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از تخت‌ها و امکانات بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز برای راه‌اندازی بخش‌های بستری بیماران حاد تنفسی استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: رؤسای بیمارستان‌ها نیز باید با حضور فعال در مراکز تحت مدیریت خود، نحوه ارائه خدمات درمانی و تعداد بیماران بستری را به صورت روزانه رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون اساسی‌ترین راه حفظ سلامت و ایمنی جامعه است، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام توانش را در تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون به کار گرفته است.

شریفی ادامه داد: تکمیل و تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا، نقش و کارایی بسزایی در کنترل سویه جدید کرونا داشته و می‌تواند تاثیر مهمی بر زمان و شدت موج احتمالی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در فضا‌های بسته و کاهش سفرهای غیرضروری و هم‌افزایی ظرفیت‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی مانع از شیوع موج جدید بیماری در استان شویم.

انتهای پیام
captcha