سهم اندک فارس از کسب مقام در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4023349
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

سهم اندک فارس از کسب مقام در مسابقات سراسری قرآن

دفتر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن شب گذشته در حالی بسته شد که دستان استان فارس در این دوره از رقابت‌ها در بخش آقایان خالی بود و تنها دو رتبه برگزیده در بخش بانوان نصیب این استان شد.

اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریمبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شب گذشته، 3 دی‌ماه در تهران برگزار شد که در آن برگزیدگان رشته‌ها در دو بخش بانوان و آقایان معرفی شدند.

در این دوره از مسابقات علی‌رغم انتظارات و امیدهایی که می‌رفت در بخش آقایان هیچ رتبه‌ای سهم فارس نشد و تنها در بخش بانوان دو رتبه برگزیده نصیب این استان شد.

در بخش بانوان حمیده حسینی در رشته حفظ 20 جزء حائز رتبه دوم کشور و در رشته حفظ کل قرآن کریم، فاطمه ابراهیمی، یکی از حافظان برجسته روشندل استان فارس حائز رتبه چهارم شد.

با وجودی که متسابقان استان فارس در بخش آقایان از چهره‌های مطرحی بودند که بارها در مسابقات کشوری قرآن چه مسابقات سراسری اوقاف چه مسابقات دانشجویی و غیره حائز رتبه‌های برتر کشوری شده بودند، اما امسال در کمال تعجب هیچ رتبه‌ای را نتوانستند کسب کنند.

با توجه به سابقه درخشان استان فارس به خصوص در رشته‌هایی نظیر حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، اذان، تفسیر و غیره که در سال‌های گذشته این مسابقات رتبه‌های اول کشور را کسب می‌کردند، قطعاً وقتی در مسابقات سال جاری هیچ رتبه‌ای نصیب این استان نشد، باعث تعجب شد.

قطعاً چنین مسئله‌ای دارای یکسری علت‌هایی است که البته می‌توان به یکی از دلایل آن شیوع کرونا و کاهش جلسات قرآن و عدم برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آمادگی هرچه بیشتر متسابقان برای مسابقات کشوری اشاره کرد. همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی به خصوص با حضور اساتیدی که سابقه داوری در مسابقات سراسری قرآن کریم دارد قطعاً در این زمینه مؤثر خواهد بود. اما باید تلاش کرد تا این علت‌ها را شناسایی و آن‌ها را رفع کرد تا بتوانیم در سال‌های آینده شاهد درخشش بیش از پیش متسابقان استان فارس در مسابقات سراسری قرآن باشیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد طی روزهای آتی به سراغ اساتید و داوران ملی و بین‌المللی رفته و به آسیب‌شناسی این موضوع بپردازد. امیدواریم مسئولان امر نیز نسبت به این قضیه حساس شده و همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم استان فارس را به جایگاه اصلی آن که همیشه در فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در طول تاریخ اسلام خوش درخشیده است، برسانیم.

انتهای پیام
captcha