حرم شاهچراغ(ع) به سوگ مادر می‌نشیند
کد خبر: 4026555
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

حرم شاهچراغ(ع) به سوگ مادر می‌نشیند

مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

حرم شاهچراغ(ع)، سوگواری به گزارش ایکنا از فارس، به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) برنامه‌های مختلف عزاداری طی روزهای اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده و می‌شود.

مراسم سوگواری فاطمی امشب، 15 دی‌ماه با حضور پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجان پور و با مداحی کاظم محمدی بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدا و قرائت زیارت عاشورا فردا پنج‌شنبه، 16 دی‌ ماه از ساعت 7:30 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

در ساعت 9:30 صبح همین روز نیز قرائت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی در حرم مطهر برگزار خواهد شد و بعد از آن سوگواری متحد و یکپارچه هیئات مذهبی در حرم مطهر تا هنگام اذان ظهر ادامه خواهد داشت. آیت‌الله شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان در این حرم مطهر بعد از نماز ظهر و عصر سخنرانی خواهد کرد.

مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) همراه با لاله‌گردانی خادمان حرم مطهر با نوای حجت‌الاسلام حسین‌آبادی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد و صبح جمعه، 17 دی‌ ماه هم دعای ندبه در ساعت 7 صبح در حرم مطهر قرائت خواهد شد.

مراسم سوگواری فاطمی بعد از نماز مغرب و عشاء روز جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام آقایی، امام جمعه مرودشت و با مداحی سیدمحسن رسولی در حرم مطهر ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز شنبه، 18 دی‌ماه نیز مراسم سوگواری فاطمی با سخنرانی آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و با مداحی خلیل نگهبان بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha