انقلابی‎گری به معنای اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است
کد خبر: 4026647
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
قالیباف در مراسم تشییع پیکر 150 شهید گمنام:

انقلابی‎گری به معنای اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر 150 شهید گمنام در دانشگاه تهران تأکید کرد: همه وظیفه داریم در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم؛ امروز انقلابی کسی است که با منطق شهدا، امام شهدا و با اطاعت از ولایت گره از کار مردم باز کند و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند.

قالیباف در مراسم تشییع شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز 16 دی، در مراسم تشییع پیکر 150 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد تشییع تاریخی پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، و تسلیت ایام، گفت: امروز در روز شهادت بانوی دو عالم در جوار این شهدای عزیز ـ که بعد از بیش از سه دهه در کنار آنها هستیم _ و در روزی که در دو سال قبل در همین مکان شهید سلیمانی را در میان خودمان داشتیم و در همین خیابان تشییع کردیم، گرد هم آمده‎ایم.

وی افزود: هر وقت که در جبهه آتش دشمن سنگین می‎شد، عرصه بر همه تنگ می‌شد، راهی پیش رو نبود، شبی که غواصان عزیر ما اروند خروشان را می‌دیدند، روز عبور از جزیره «خین» و «ام الرصاص» و در لحظات سخت و آتش و تانک در کنار کانال ماهیگیری، رزمندگان با یک چیز آرام می‎گرفتند و به یک خانه پناه می‎بردند و پناه آنها حضرت زهرا(س) بود.



رئیس مجلس با بیان اینکه امروز هم بدون شک همه ما در همه سختی‎ها پناهمان بانوی دو عالم است، اظهار کرد: شهدا شمع وجود این محفل و این مکان هستند. امروز این شهدای عزیز نماد شهدای تاریخ اسلام و تاریخ مبارزه این سرزمین عزیز هستند و در بستر انقلاب اسلامی اینها لاله‎هایی بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز ما هستند و ما باید قدر بدانیم و بدانیم که این شهدای عزیری پیام‌آور کربلای ایران ما هستند.

وی در ادامه سخنان خود از بچه‌های گمنام تفحص که تعدادی از آنها در این راه بی نام و نشان به شهادت رسیده‌اند، تشکر کرد.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: آنچه پیش روست، یک بزنگاه مهم و عبرتگاه بی‌نظیر هم برای ما مسئولان است که بدانیم این شهدای عزیز و گرانقدر ما با تمامیت کامل جان، آبرو و خونشان را تقدیم کردند. هر موقع که انقلاب، نظام و ایران عزیر به حضور مردم نیازمند بوده، در هر عرصه‌ای در میدان بوده‌اند و این ما هستیم که باید این داشته‎ها را هرگز فراموش نکنیم و وظیفه داریم این مسیر و معبر و راهی که شهدای ما، شهید سلیمانی عزیر و امام(ره) با منطق خداباوری و مردم محوری روشن کرده‌اند، طی کنیم و حق نداریم مرزبندی‌های خودساخته و اختلاف‌افکنی‌ها بی‌دلیل و حتی با دلیل داشته باشیم.

قالیباف تأکید کرد: همه وظیفه داریم در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم؛ امروز انقلابی کسی است که با منطق شهدا، امام شهدا و با اطاعت از ولایت گره از کار مردم باز کند و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند، در غیر این صورت نه مسیر شهدا و نه مسیر امام شهدا را رفته‌ایم.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز میزان کار و کارآمدی دین در اداره جامعه و در خدمت کردن به مردم است، یادآور شد: این شهدا گمنام نیستند و همه باورهای آنها در تار و پود جوانان این کشور رخنه کرده و نام و نشان این شهدای عزیر بر جان و دل جوانان کشور نشسته است.

وی با بیان اینکه سنت‎های الهی تبدیل و جابجا نمی‌شوند، اظهار کرد: آنچه شهدا و ملت انتخاب کرده‌اند، مسیر توفیق ماست و وعده الهی این است که حق مؤمنان پیروزی است؛ اگر در برخی گره‎ها مانده‎ایم مطمئن باشیم دلیل اصلی آن این است که از مسیر و منطق شهدا و امام شهدا فاصله گرفته‎ایم. اگر در این مسیر باشیم، بدون شک وعده الهی موفقیت و پیروزی است.

رئیس دستگاه قانونگذاری با بیان اینکه امروز دنیا با آگاهی و دانش با سرعت در حال پیشرفت است، تأکید کرد: جوانان انقلابی و مسئولان باید با تکیه بر آگاهی، دانش، علم و مدیریت درست و صحیح و فرصت دادن به مردم، برای حل مشکلات تلاش کنند. امنیت امروز به دلیل مدیریت صحیح، آگاهی دانش و تحول مبتنی بر سنت‌های الهی بوده است. 

قالیباف با بیان اینکه اگر امام(ره) این مردم را نداشت و مردم در صحنه نبودند، پیروزی انقلاب میسر نبود، گفت: بدون مردم در دفاع مقدس به پیروزی نمی‎رسیدیم و در عرصه‌ای که موفقیت بوده با حضور مردم بوده و هر جا عدم موفقیت بوده، جایی بوده که ما مسئولان فرصت را برای مردم و جوانان فراهم نکرده‎ایم و اینها همه مبتنی بر سنت‌های الهی است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: فرصت کم نظیری فراهم شده و باید از ارواح طیبه شهدا کمک بگیریم. هماهنگی و همدلی که منجر به هم‎افزایی و حل مشکلات نشود، ارزشی ندارد؛ آن همدلی ارزش دارد که نتیجه آن در زندگی مردم مشهود باشد.

مجتبی برزگری

انتهای پیام
captcha