تأکید رئیس پارلمان کویت بر تداوم حمایت از فلسطین
کد خبر: 4027231
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

تأکید رئیس پارلمان کویت بر تداوم حمایت از فلسطین

مرزوق الغانم، با تأکید بر تداوم حمایت کویت از مردم فلسطین برای احقاق حقوق مشروع خود، استواری مردم قدس در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست را ستود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس پارلمان کویت در جلسه‌ای که انجمن «جوانان برای بیت‌المقدس» به منظور بررسی تحولات موضع کویت در قبال مسئله فلسطین برگزار کرد، گفت: کویت همچنان قانون اعلان‌ جنگ علیه گروه‌ها صهیونیستی را معتبر می‌داند که در سال 1967 تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به فلسطین و دفاع از آن تغییر نکرده است، تصریح کرد: ارائه مجدد طرح تحریم اسرائیل در پارلمان اخیراً چیز جدیدی نیست، بلکه مؤید موضع قاطع کویت در حمایت از فلسطین است.

الغانم، با تأکید بر اینکه روند قانون‌گذاری در کشور، جانی دوباره گرفته است، گفت: شرایط جلسه گذشته مجلس اجازه تصویب هیچ قانونی در رابطه با موضوع فلسطین را نداد اما در جلسات بعد قوانینی تصویب خواهند شد.  

رئیس پارلمان کویت به مواضع هیئت کویت در مواجهه با هیئت اسرائیلی در سیصد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس نیز اشاره کرد که در اکتبر 2017 در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد. هیئت کویت در این جلسه خواهان اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از جلسه شد.

الغانم گفت: ما بر سر موضع خود در روسیه مورد هجوم برخی از مخالفان سیاسی قرار گرفتیم؛ با این حال ممکن است در برخی موارد اختلاف‌نظر داشته باشیم، اما در مسائلی مانند حمایت از فلسطین چون‌وچرایی نداریم.  

وی درباره «معامله قرن» نیز به نقش کویت در رد این معامله در جلسه پارلمان عربی اشاره کرد و تصریح کرد: همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته‌ایم، این توافق به سود فلسطینی‌ها و اعراب نیست.

وی افزود: ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم مذاکره کنیم و این معامله با اهداف و منافع ما فاصله دارد.

علاوه بر این، الغانم از ایستادگی مردم قدس علیه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه قدس شریف و مسجدالاقصی نیز تمجید کرد؛ وی در پیامی خطاب به مردم قدس گفت: پیروزی در این راه حتمی است و تنها زمان آن مشخص نیست.  

رئیس پارلمان کویت در پایان تأکید کرد: دولت و مردم کویت در تمامی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بدون استثناء از بزرگ‌ترین حامیان دولت فلسطین به شمار می‌روند و معتقدند که آرمان فلسطین، مهم‌ترین و محوری‌ترین مسئله جهان عرب است.

انتهای پیام
captcha