شماره جدید مجله «دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث» منتشر شد
کد خبر: 4027366
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

شماره جدید مجله «دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث» منتشر شد

دوازدهمین شماره از فصلنامه علمی_اختصاصی «دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث» منتشر شد.

 شماره جدید مجله  «دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث» منتشر شدبه گزارش ایکنا، در این شماره نگاشته‌هایی در قالب‌های؛ سرمقاله، مقاله سفید، مقاله‌شناختی، مقاله نقد، مقاله فهرستی، مقاله پایان‌نامه و یادداشت آزاد چاپ شده است.

نگاهی به وضعیت حدیث در فضای مجازی، مفهوم‌شناسی «کرسی» در لغت و روایات تفسیری عترت علیهم السلام و مقایسه آن با روایات تفسیری اهل سنت، بررسی ادبی ـ کلامی نوع خبر مقدّر در جمله «لا اله الّا الله» و مقایسه دو چاپ از کتاب «مصباح الشّرّیعه» با روش مقابله از جمله مقالات این مجله هستند.

همچنین نقد گزارش‌های مربوط به مصداق‌های ادّعایی اهل سنّت برای ایثارگران در آیه «اِطعام»، حوزه واژگانی «احساس تنهایی» در قرآن كریم و مقایسه آن با تعابیر روان‌شناسی، شناخت کلیدواژه‌های سیاسی بیانیه گام دوم و تطبیق آن با واژگان معادل قرآنی و حدیثی، گزارشی از پایان‌نامه «مدیریت مواجهه با استکبار بر پایه آموزه‌های قرآن و حدیث» و نقش ادبیات عرب در خوانش واژگان حدیث با تطبیق بر حدیث «اَبخَلُ النّاسِ بِعَرضِهِ اَسخاهُم بِعِرضِه» از دیگر مقالات این مجله هستند.

این مجله نگاشته‌های علمی را در 28 قالب مختلف چاپ می‌کند؛ تعریف و توضیح این قالب‌ها در شماره یکم و ششم مجله منتشر شده است. همچنین امکان انتشار نگاشته‌های عربی، مقالات پیوسته و یادداشت‌های آزاد قرآنی و حدیثی هم در این فصلنامه علمی وجود دارد.

تارنمای مجلّه به آدرس www.majaleh-a.ir و رایانامه به آدرس:  majaleh.d.a@gmail.com برای ارائه مقالات خود به این فصلنامه در دسترس علاقه‌مندان است.

در بخشی از سرمقاله این فصلنامه به موضوع سوق‌دادن مخاطبان به سوی خرافات اشاره شده و آمده است: در گذشته، اوراد عجیب و غریب در برخی از کتاب‌ها با نسخه‌های محدود وجود داشت که مدیریت آنها چندان سخت نبود؛ امّا امروزه سایت‌ها و کانال‌های متعدّدی با ترویج این مطالب، سعی در جذب مخاطب دارند. ذائقه جامعه نیز به گونه‌ای تغییر کرده که بسیاری از مردم دوست دارند ره صدساله را یک شبه طی کنند.

در این شرایط، ارائه اوراد و اذکار غیر مأثور با اسم «ذکر مجرّب» و ... مشتریان زیادی دارد. گویا در فضای مجازی برای همه چیز، ذکر و دستورالعمل دیده می‌شود. نتیجه این بی‌سامانی و خرافه‌گرایی آن است که مخاطب گمان می‌کند بن‌مایه دین بر پایه چنین مسائلی شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha