عربستان سعودی دست از مداخله در لبنان بردارد
کد خبر: 4028250
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

عربستان سعودی دست از مداخله در لبنان بردارد

سید هاشم صفی‌الدین، در مراسم ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر، با اشاره به جنایت‌های عربستان سعودی علیه مردم، خواهان قطع مداخلات این کشور در امور داخلی لبنان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، در مراسم ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر النمر، با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار شورشی نکرده بود، بلکه مواضع اخلاقی و میهن‌پرستانه خود را بیان می‌کرد، تأکید کرد: وی در حین انجام وظیفه اخلاقی، دینی و سیاسی خود به شهادت رسید.

سید هاشم صفی‌الدین، تصریح کرد: شیخ نمر، خواهان رعایت حداقل برابری در کشوری بود که گروه خاصی بر آن حکم می‌رانند و بقیه گروه‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: اکنون مسئولیت شرعی و قانونی همه آزادگان جهان، علمای امت و گروه‌های مدافع حقوق بشر این است که حقیقت را بگویند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه هیچ قدرتی در دنیا، چه با کمک مال، چه با سلطه و چه خود آمریکا، نمی‌تواند جلوی صدایی را بگیرد که در کنار ضعیفان ایستاده است، بیان کرد: امروز وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی ما رسوا کردن این رژیم است چرا که آل سعود در تمام کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز باید صدای خود را بلند کنیم و به آل سعود برای دخالت در کشورهای منطقه هشدار دهیم، چرا که امروز 23 هزار شهید در یمن و بیش از یک میلیون مجروح در این کشور وجود دارد، اما اگر سخنی بگوییم ما را متهم به دخالت در امور عربستان می‌کنند.

سید هاشم صفی‌الدین تأکید کرد: عربستان سعودی باید دست از دخالت در امور لبنان و تهدید این کشور بردارد؛ چرا که ما مردمی باعزت هستیم و اربابان آن‌ها را به زانو درآورده‌ایم.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه افزود: ما به آمریکا و عربستان سعودی و مزدوران آن‌ها در لبنان می‌گوییم که شما قدرت این مقاومت را درک نمی‌کنید، اما مقاومت، همان گروهی است که توانست کشور را مستقل و آزاد کند و آن‌ را از هرگونه وابستگی برهاند.

وی تأکید کرد: ما خطاب به جهان می‌گوییم اجازه نخواهیم داد که ما را تروریست خطاب کنید؛ ما در این زمینه سکوت نخواهیم کرد.

سید هاشم صفی‌الدین در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما در کنار تمام مظلومان در شبه‌جزیره عربستان، یمن و ونزوئلا خواهیم ایستاد، گفت: شعار همیشگی ما دفاع از آرمان فلسطین است.

انتهای پیام
captcha