دستور تخریب مسجدی دیگر در قدس صادر شد
کد خبر: 4028724
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
با فشار راست‌گرایان صهیونیسم؛

دستور تخریب مسجدی دیگر در قدس صادر شد

شهرداری قدس اشغالی تحت فشار صهیونیست‌های تندرو دستور تخریب یک مسجد دیگر در این منطقه را صادر کرد.

دستور تخریب مسجدی دیگر در قدس صادر شدبه گزارش ایکنا؛ روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل گزارش داد پس از فشار گروه‌‌های راست‌گرای افراطی، شهرداری قدس اشغالی(شهرداری رژیم صهیونیستی) دستور تخریب مسجدی در محله بیت صفافه را صادر کرد.

طبق اسناد دادگاهی که روز چهارشنبه ارائه شد، شهرداری خواهان تخریب این ساختمان است که مدعی است بدون مجوز ساخته شده است.

مسجد «الرحمن» که قبل از تأسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 ساخته شده بود، با  کمک‌های مالی از سوی مردم محلی و عرب‌های ساکن در شمال فلسطین اشغالی در حال بازسازی و گسترش است.

این ساختمان دارای یک گنبد طلایی یزرگ است، اما برخلاف قبة الصخره در شهر قدیم قدس، که با 5 هزار صفحه طلا و با هزینه ملک حسین پادشاه پیشین اردن ساخته شده است، گنبد این مسجد صرفاً به رنگ طلایی رنگ آمیزی شده است تا شبیه آن باشد.

به گزارش سایت خبری وای نت، شهرداری رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه درخواستی را به دادگاه ارائه و اعلام کرد که بین سال‌های 2017 تا 2018 یک طبقه اضافی بدون مجوز با دیوارهای بتنی ساخته شده است.

در پرونده دادگاه همچنین آمده است که قسمت بالای بنا پنج متر اضافی ساخته شده و یک گنبد روی آن قرار داده‌اند.

همچنین شهرداری در بیانیه‌ای مدعی شد که 700 متر مربع بدون مجوز یا تأیید مهندسان شهرداری ساخته شده است و بنابراین ایمنی را تهدید می‌کند.

فلسطینی‌های بیت صفافه و دیگر محله‌های بیت‌المقدس اشغالی می‌گویند که به دلیل مشکلات در دریافت مجوز، اغلب چاره‌ای جز ساخت و ساز غیرقانونی ندارند و ساخت و سازهای غیرقانونی به محله‌های عرب نشین شهر محدود نمی‌شود.

با این حال، محمد علیان، از رهبران مسلمانان این منطقه گفت که این اقدام، بازسازی مسجدی بوده که ده‌ها سال در آنجا پابرجا بوده است.

علیان گفت: این مسجد قبل از تشکیل اسرائیل ساخته شده و زیر نظر وزارتخانه‌های امور دینی و کشور است. ما بر خلاف دستور تخریب، به کار خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: چنین تصمیمی ما را خشمگین می‌کند و قابل قبول نیست. ما هر کاری را انجام خواهیم داد و از تمام ابزارهای قانونی برای اطمینان از ساخت کل مجموعه استفاده خواهیم کرد.

گروه‌های راست‌گرای Im Tirtzu و Lach Yerushalayim در بیانیه‌ای مشترک گفتند که از تصمیم برای آغاز روند تخریب استقبال می‌کنند و خواستار تعقیب کیفری افراد مسئول شدند.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است ما به شهرداری بیت‌المقدس  و شهردار موشه لیون بابت صدور حکم تخریب تبریک می‌گوییم. آنها مدعی شدند این مسجد قرار است کانون دیگری برای خشونت باشد و بنابراین اقدام سریع شهرداری در اینجا لازم است. همچنین باید علیه کسانی که هویت آنها مشخص است کیفرخواست تنظیم شود و ما در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

تعدادی از گروه‌های راست‌گرای صهیونیست مبارزات علیه مساجد را رهبری کرده‌اند و این موضوع در هفته‌های اخیر به شدت در رسانه‌های راست‌گرا مطرح شده است.

شهرداری رژیم اشغالگر هفته پیش نیز به بهانه اینکه مسجد التقوی که در حال ساخت در زمینی به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع است، مجوز ساخت ندارد، اخطار داد که این مسجد ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ صدور رأی، تخریب می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha