ضبط تلاوت‌های اذانگاهی قاریان ممتاز و بومی در سیمای همدان
کد خبر: 4029782
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
به‌ دنبال پیگیری‌های ایکنا صورت گرفت

ضبط تلاوت‌های اذانگاهی قاریان ممتاز و بومی در سیمای همدان

مدیر تولید سیمای همدان از ضبط تلاوت‌های تصویری قاریان ممتاز و بومی همدان برای استفاده در برنامه‌های صداوسیمای همدان طی دو روز در تالار قرآن شهر همدان خبر داد.

قرآنابتدای سال‌جاری و همزمان با ماه مبارک رمضان شور و ذوق حضور قاریان ممتاز استان همدان، نوری در دل فعالان قرآنی ایجاد کرد که گامی برای استفاده از ظرفیت این قاریان بومی برداشته شد.

جای خالی این قاریان بیش از هر چیز در برنامه‌های تولیدی صدا‌و‌سیمای مرکز همدان پدیدار می‌شد، عدم تولید برنامه‌ای قرآنی با استفاده از ظرفیت قاریان ممتاز همدانی ایکنا را بر آن داشت تا پیگیر چرایی عدم انتشار تلاوت‌هایی از این قاریان شود.

استفاده از این ظرفیت قرآنی در همدان خواسته اغلب قاریان بومی و شورای قرآن بود که تا امروز بر زمین مانده بود اما اتفاق جدید حضور این قاریان برای ضبط تلاوت‌های اذانگاهی در تالار قرآن برای پخش از صدا‌و‌سیمای مرکز همدان پیامی نویدبخش است، این اقبال به قرآنیان همزمان با آغاز مدیریت جدید مرکز صدا و سیمای همدان آغاز شده است چیزی که در دوره مدیریت قبلی وجود نداشت و علی‌رغم ضبط تلاوت قاریان این برنامه هیچ وقت پخش نشد،  امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رضا حاجیلویی، مدیر تولید سیمای همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طی یک اقدام مشترک بین صداوسیمای استان همدان و شورای عالی قرآن، تلاوت تصویری 12 نفر از قاریان ممتاز استان همدان ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در روزهای 22 و 23 دی‌ماه سال‌جاری در تالار قرآن کریم شهر همدان انجام شد، افزود: در این برنامه قاریان برجسته و ممتاز همدان از جمله مهدی ساعد، احسان بیات، محمدامین جهان‌آرا، پیمان صدفی، امید درویشی، غلامرضا فارسی، حمیدرضا شکری، علیرضا رحمانی، رضا بهرامی، محسن ورمزیار، مسعود صفری، سیدمهدی شیخ‌الاسلامی قرائت داشتند.

حاجیلویی یادآور شد: در این زمینه هر قاری 5 قطعه 7 دقیقه‌ای قرائت داشت و در مجموع 420 دقیقه ضبط شده که بعد از تدوین و مونتاژ در برنامه‌های سیمای همدان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: در روزهای گذشته آموزش و کارورزی قطعه‌هایی که بنا بود توسط قاریان در استودیو تلاوت شود به‌صورت مجازی در دستور کار حوزه تولید شورای عالی قرآن قرار گرفت و قاریان آمادگی لازم را برای اجرای موفق به دست آوردند.

مدیر تولید سیمای همدان بیان کرد: در این برنامه مهدی تیموری، مدیر تولید شورای عالی قرآن و سید محمد کرمانی، کارشناس تولید شورا  حضور یافتند. تلاوت‌هایی که ضبط شده، پس از طی مراحل تدوین و نظارت، به‌زودی در اوقات اذانگاهی صبح، ظهر و مغرب از سیمای همدان پخش خواهد شد.

وی گفت: در واقع این قرائت‌ها ترکیبی از جوانان با تجربه و تلاوت‌ها کارشناسی شده و از سوی شورای عالی قرآن مورد تائید قرار گرفته است. در واقع بیشترین برنامه‌ها از آیه‌های پرکاربرد و تلاوت‌های مناسبتی است، این تلاوت‌ها استفاده از ظرفیت قاریان بومی است که امیدواریم برنامه‌های آینده نیز از ظرفیت‌های بیشتری استفاده شود.

انتهای پیام
captcha