مردود بودن اندیشه و نگاه غرب به زن
کد خبر: 4030929
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
امام‌جمعه خرم‎آباد مطرح کرد:

مردود بودن اندیشه و نگاه غرب به زن

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مردود بودن اندیشه و نگاه غرب به زن اشاره کرد و گفت: اسلام به زنان فرصت نقش‌آفرینی در اجتماع و منزلت بخشیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، چهارم بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان شاغل در دادگستری استان لرستان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: سخن گفتن در مورد شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار سخت است و نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد.

وی با بیان اینکه دو نعمت قرآن و عترت مهمترین نعمت‌هایی بودند که خداوند متعال بر حضرت محمد(ص) نازل کرد، افزود: اولین کسی که کوبه در بهشت را می‌زند حضرت صدیقه‌طاهره(س) است.

شاهرخی با اشاره به اینکه موفقیت هر مردی در سایه همکاری و تلاش همسر است و همسران فداکار پله‌های ترقی مردان را فراهم می‌کنند، اضافه کرد: حضور بانوان شاغل در دستگاه قضا نویددهنده این است که در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد و پیشرفت بانوان فراهم است.

امام‌جمعه خرم‎آباد با اشاره به جایگاه زن در دوران جاهلیت و مقایسه آن با اسلام و مقایسه دوران انقلاب با قبل ‌از انقلاب، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی زمینه رشد بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم شده‌ است کمااینکه نظام اسلامی ایران به زن فرصت نقش‌آفرینی در اجتماع، جایگاه و منزلت بخشیده است.

وی با اشاره به وجود دو دیدگاه مختلف در مورد بانوان، اضافه کرد: یک دیدگاه این است که بانوان موجوداتی ضعیف هستند که تاب مقاومت در مقابل فراز و نشیب‌های مختلف را ندارند که این دیدگاه تفریطی در مورد زنان مردود است.

شاهرخی با بیان اینکه بانوان باواسطه و بی‌واسطه در ارتقای فرهنگی کشور دخالت دارند و حضورشان در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های مختلف انقلاب بسیار اثرگذار بوده‌ است، گفت: وجود بانوان شهید، مادران شهدا، همسران شهدا، فرزندان شهدا، همسران جانبازان و ایثارگران، رزمندگان دفاع‌ مقدس و مدافعان سلامت گواه همین ادعاست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به دیدگاه دوم در مورد بانوان، بیان کرد: این دیدگاه را غربی‌ها، کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری و اقتصادی تقویت می‌کنند که از دیدگاه آنان بانوان وسیله‌ای برای پُر کردن اوقات انسان‌های هوس‌باز هستند که در پشت صحنه این دیدگاه نظام سلطه است.

وی به مردود بودن اندیشه و نگاه غرب به زن اشاره و تصریح کرد: امام خمینی(ره) پنجه در پنجه زورگویان عالم و نظام سلطه انداخت و با دیدگاه نظام سلطه مبارزه کرد و همه این‌ها در سایه همکاری و تعاون بانوان بوده‌ است.

انتهای پیام
captcha