آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت گروهی در قالب مسابقات همخوانی قرآن
کد خبر: 4031646
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت گروهی در قالب مسابقات همخوانی قرآن

ستار شجاعی گفت: مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم زمینه جذب و انس دانش‌آموزان و علاقه­‌مندان به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را فراهم کرده و قرآن‌آموزان را با کار گروهی و تیمی آشنا ساخته است.

ستار شجاعی، ناظر ستاد برنامه‌ریزی مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های سراسر کشور به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، ستار شجاعی، ناظر ستاد برنامه‌ریزی مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های سراسر کشور درباره پنجمین دوره این مسابقات، گفت: باید بدانیم اگر دانش‌آموزان بتوانند از طریق انس با قرآن، خود را در فضای معرفتی قرآن قرار دهند، خواهند توانست مشکلات خود را در زندگی برطرف کنند.

وی اظهار کرد: باید این واقعیت را بپذیریم، مشکل بزرگ مسلمانان دنیا، دوری از قرآن است و علاج آن نیز بازگشت به کلام وحی است. مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش که در استان­‌های سراسر کشور فعالیت دارند، بهترین پایگاه برای انس با قرآن و یادگیری معارف قرآن و ایجاد زمینه برای عمل به قرآن در سطح جامعه هستند.

ناظر ستاد برنامه‌ریزی مسابقات افزود: در همین راستا مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم زمینه جذب و انس دانش‌آموزان و علاقه­‌مندان به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را فراهم کرده و قرآن‌آموزان را با کار گروهی آشنا ساخته است.

شجاعی بیان کرد: یقیناً تلاوت قرآن، آن هم به صورت هم­خوانی یک فضیلت بزرگ، یک ثواب الهی است و تلاوت آن وسیله‏‌ای برای رسیدن به معرفت است. اگر نوجوانان در مسیری که انتخاب کرده‌اند، هرچه بیشتر جلو روند، تشنه‏‌تر و علاقه‌مندتر به آیات حق می‌شوند و دلشان روشن‌تر می‏‌شود.

انتهای پیام
captcha