پیگیری بسیج اصناف برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به کسبه متضرر از کرونا + صوت
کد خبر: 4032348
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
حسن‌پور در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

پیگیری بسیج اصناف برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به کسبه متضرر از کرونا + صوت

رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به برنامه‌های بسیج اصناف برای حل مشکلات کسبه و فعالان صنفی گفت: گزارش مفصلی را به قرارگاه ملی مقابله با کرونا ارسال کردیم و قرار شد در هفته جاری جلسه‌ای برگزار شود تا درباره پرداخت وام قرض‌الحسنه به فعالان اقتصادی و کسبه که کسب‌کارشان از زمام شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، صحبت و تصمیم‌گیری شود و امیدواریم در دهه فجر این وام پرداخت شود.

غلامرضا حسن پور

 غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اهم برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه فجر گفت: روز یازدهم بهمن به مناسبت دهه مبارک فجر و ماه مبارک رجب تعدادی از متخصصان و افراد فنی را در قالب کاروان‌های تخصصی به روستاها و حاشیه شهرها اعزام خواهیم کرد و در امور مربوط به جوشکاری، تعمیر لوازم خانگی، آهنگری و شیشه‌بری و آرایشگری مشارکت خواهند داشت و خدمات رایگان ارائه می‌دهند. این خدمات در سراسر کشور و تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این خدمات، بازاریان سراسر کشور در قالب هیئتی به تزئین بازار و آذین‌بندی اماکن فرهنگی می‌پردازند. از سوی دیگر طرحی تحت عنوان هر واحد صنفی یک میز خدمت در قالب «پویش احسانِ امام امت» در دستورکار قرار گرفته که طبق این طرح واحدهای صنفی خدماتی رو به مردم ارائه می‌دهند و این خدمات به‌صورت تخصیص و خدمات فنی و کمک‌های مؤمنانه و نیز بازدید از واحدهای صنفی به منظور رفع موانع هستند. ان‌شاءالله این پویش از 12 بهمن در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان بسیج اصناف درباره کمک‌های مؤمنانه اظهار کرد: کمک‌های مؤمنانه از زمان شروع ویروس منحوس کرونا ادامه داشته و همچنان ادامه‌دار خواهد بود. طبق آخرین آماری که بنده دارم حدود پنج هزار عدد بسته معیشتی توسط بازاریان و فعالان صنفی تهران جمع‌آوری شده و در سایر شهرهای کشور هم با سفارش بسته‌های معیشتی به مرحله اجرا در می‌آید.

حسن‌پور با اشاره به برنامه‌های بسیج اصناف برای حل مشکلات کسبه و فعالان صنفی گفت: گزارش مفصلی را به قرارگاه ملی مقابله با کرونا ارسال کردیم و حتی تماسی را با مسئول این قرارگاه داشتیم و قرار شد در هفته جاری جلسه‌ای برگزار شود تا درباره پرداخت وام قرض‌الحسنه به فعالان اقتصادی و کسبه که کسب‌کارشان از زمام شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، صحبت و تصمیم‌گیری شود و امیدواریم در دهه فجر این وام پرداخت شود.

به گفته وی، همه استان‌ها در ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های مختص خود را دارند.

حسن‌پور ادامه داد: همچنان طرح همیاران سلامت را مثل سنوات گذشته ادامه می‌دهیم و ماسک و تجهیزات بهداشتی را در اختیار کسبه و اصناف قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج اصناف درباره برنامه‌های اصناف در راهپیمایی 22 بهمن گفت: اگر راهپیمایی برگزار شود، ایستگاه‌های صلواتی را در طول مسیر راهپیمایی در سراسر کشور راه‌اندازی خواهیم کرد و از مردم پذیرایی صورت می‌پذیرد. البته این برنامه منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

انتهای پیام
captcha