محکومیت سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات
کد خبر: 4032519
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

محکومیت سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات

جنبش مقاومت اسلامی حماس استقبال امارات از اسحاق هرزوگ رئیس رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد و بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم تأکید کرد، از سویی جنبش مجاهدین فلسطین نیز با شرم‌آور خواندن این سفر، آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، این جنبش امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر هرزوگ به امارات در سایه تشدید حملات و جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین، سیاست پاک‌سازی نژادی در قدس اشغالی، ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری، محاصره غزه و جنایات علیه اسرای فلسطینی مایه تأسف است.

حماس تأکید کرد که چنین سفرها و دیدارهایی می‌تواند زمینه‌ساز تشویق رژیم اشغالگر به تشدید جنایات خود علیه ملت فلسطین و پایمال کردن هرچه بیشتر حقوق آنان شود که از آغاز روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز شاهد چنین چیزی بوده‌ایم.

جنبش حماس از کشورهای منطقه خواست در توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با منافع ملی این کشورها و ملت‌های اسلامی و عربی در تضاد است، بازنگری کنند.

لازم به ذکر است که اسحاق هرزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه طی سفری رسمی وارد ابوظبی شد.

در مراسم استقبال از هرزوگ در فرودگاه ابوظبی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات حضور داشت.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای هرزوگ در مسیر سفر به امارات از آسمان عربستان سعودی عبور کرده است.

از سویی دکتر نائل ابوعوده، مسئول بخش غزه در جنبش مجاهدین فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی در امارات را ادامه سلسله شرم‌آور و رسوای عادی‌سازی روابط با این رژیم توصیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه افتادن به دامن رژیم صهیونیستی و غرب، تاج‌وتخت حاکمان امارات را حفظ نمی‌کند، این اقدام امارات را رد و محکوم کرد.

ابوعوده، از مردم امارات خواست تا با ایجاد یک جنبش گسترده مردمی دولت این کشور را وادار به تغییر رویکرد خود کنند.

وی در پایان تصریح کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی واقعیت آرمان فلسطین را تغییر نخواهد داد. فلسطین و مسجدالاقصی در کانون خواسته‌های ملت ما باقی خواهد ماند و رژیم صهیونیستی نیز دشمن ما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha