تبلیغ جهاد تبیین وظیفه همگانی است
کد خبر: 4032817
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

تبلیغ جهاد تبیین وظیفه همگانی است

نویسنده کتاب جهاد تبیین گفت: هر کسی با هر وظیفه‌ای باید جهاد تبیین بکند و یکی از کارها تبلیغ خود جهاد تبیین است که خیلی‌ها از عوام و خواص خبر ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین»به گزارش ایکنا از قم، دومین جلسه از سلسله نشست‌های جهاد تبیین با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین»، 10 بهمن‌ماه به صورت مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام صلح میرزایی در این نشست با بیان این که مقام معظم رهبری کل نظام واره جهاد تبیین را در سخنرانی‌های خود بیان کرده‌اند به تعریف کلمه «تبیین» پرداخت و گفت: تبیین یعنی بیان حقیقت و از بین بردن غبار جهل از اذهان، ذهن‌ها گاهی دچار ابهام و تحریف می‌شود و دشمن ذهن را از مسیر حقیقی و عقلانی خودش منحرف می‌کند بر این اساس تبیین یکی از مباحث اساسی است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب گفتند، اساس روش اسلامی تبیین است، افزود: اسلام روشی دارد به نام ارشاد جاهل، یعنی انسان نباید نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشد؛ رهبر انقلاب سال‌های قبل درباره بی تفاوت نبودن نسبت به اعمال دیگران تذکر دینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را دادند و تلاش زیادی کردند که این مفهوم بین مردم پر رنگ شود، اما در حال حاضر بیان دیگری را مطرح می‌کنند و شاید برای اولین بار است ایشان تبیین را از همه مردم می‌خواهند و در سال‌های قبل خطاب ایشان، نخبگان، طلاب، دانشجویان و اساتید بود ولی در حال حاضر از همه می‌خواهند که در این تبیین شرکت کنند.

نویسنده کتاب جهاد تبیین، عنوان کرد: جنگ روایت‌ها هم اینجا مطرح می‌شود و حضرت آقا در دیداری که با پرستاران داشتند بیان کردند، اگر شما روایت نکنید، دشمن شما را روایت می‌کند؛ ایشان فرمود، جهاد تبیین مهمترین عرصه جهاد است و علتش این است که دشمن آمده و تمرکز کرده و هزاران دستگاه رسانه‌ای و خبری دشمن برای جنگ روانی آمده‌اند تا زنجیره تواصی را قطع و واقعیت‌ها را وارونه جلوه بدهند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که مطرح است و باید بدانیم این است که حتی معیشت مردم به یک معنایی به بحث تبیین گره خورده است، رهبر انقلاب گفتند دو جریان در کنار هم حرکت می‌کنند، جریان تحریف و جریان تحریم که اگر جریان تحریف را شکست دهیم جریان تحریم هم شکست می‌خورد؛ دشمن با استفاده از جریان تحریف، کاری می‌کند که تحریم‌هایش اثر کند و اگر تمام اذهان روشن باشد نمی‌تواند تحریم‌ها اثر منفی بگذارد.

صلح میرزایی در پایان با اشاره به وظیفه مردم، یادآور شد: هر کسی با هر وظیفه‌ای باید جهاد تبیین بپردازد و یکی از کارها تبلیغ خود جهاد تبیین است که خیلی‌ها از عوام و خواص خبر ندارند، بنا به فرمایش رهبری معظم انقلاب، هر کدام از ما باید مثل یک چراغ باشیم و اطراف خود را روشن کنیم.

انتهای پیام
captcha