حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: امام خمینی(ره) تربیت‌یافته قرآن و شخصیتی مصلح و تحول‌گرا بودند + فیلم
کد خبر: 4032846
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
آغاز رسمی مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: امام خمینی(ره) تربیت‌یافته قرآن و شخصیتی مصلح و تحول‌گرا بودند + فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در مراسم بزرگداشت 12 بهمن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، امام راحل را شخصیت تربیت‌یافته مدرسه قرآن‌ دانست و گفت: ایشان شخصیتی مصلح و تحول‌گرا بودند که بازسازی کشور را مبتنی بر اصول اسلامی دنبال می‌کردند.

مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، ویژه مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن در سال 57، به طور رسمی با حضور اقشار مختلف ملت قدرشناس، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و مسئولان محترم لشگری و کشوری و رهبران سایر ادیان الهی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حبیب صداقت، قاری بین‌المللی کشورمان، آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد در ادامه سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحن طنین‌انداز شد و گروه‌های سرود به اجرای برنامه پرداختند.

پس از آن حاج محمود علوی، مداح اهل بیت‌(ع)، در مدح اهل بیت‌(ع)، شهدا و امام شهدا به مدیحه‌سرایی پرداخت.



حاضران در مراسم به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، مرجع عالیقدر تقلید، برای شادی روح آن مرجع بزرگوار فاتحه‌ای قرائت کردند. 

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه تهران و سخنران اصلی این مراسم، در سخنانی امام راحل را شخصیت تربیت‌یافته مدرسه قرآن‌ دانست و گفت: ایشان شخصیتی مصلح و تحول‌گرا بودند که بازسازی کشور را مبتنی بر اصول اسلامی دنبال می‌کردند.

وی با اشاره به درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: آیت‌الله صافی گلپایگانی شخصیتی بود که در حوزه علمیه قم و نزد فقها تربیت یافت و صدها عالم و فقیه را تربیت کرد. ایشان همچون مشعلی بودند که مردم را هدایت می‌کردند. وی در تدوین قانون اساسی ایفای نقش کرد و دغدغه انقلاب و تقویت نظام و اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستور کار او بود. گاهی در مصالح مهم و خطیر با حقیر به عنوان نایب رئیس مجلس مشورت داشتند و انصافاً در مسیر تقویت امام و رهبری عمر خود را سپری کردند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ۱۲ بهمن یادآور آغاز شکل‌گیری نظام سیاسی با هویت دینی و اسلامی و مبتنی بر اندیشه قرآن و پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) است، بیان کرد: این نظام در زمان غیبت امام عصر (ع) با محوریت یک شخصیت تربیت‌یافته قرآن و آراسته به مقام علم و دانش و مقام عالی عدالت و بصیرت سیاسی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: امام خمینی(ره) تربیت‌یافته قرآن و شخصیتی مصلح و تحول‌گرا بودند + فیلم

ابوترابی‌فرد درباره پیش‌شرط تشکیل جامعه اسلامی گفت: اگر جامعه قوی می‌خواهیم و در اندیشه ساخت جامعه‌ای هستیم که بر اصول منطقی و عقلی استوار باشد نخستین شرط این است که شایسته‌ترین فرد در رأس هرم بنشیند. مسئله هدایت جامعه امر خطیری است که باید در اختیار فرد عالم به دین و مسائل جامعه باشد و نظریه ولایت فقیه مبتنی به دنبال همین اصل است.

وی ادامه داد: امام بزرگوار شخصیتی بودند که مسیر حق و هدایت را یافته بودند. اولاً انسان باید عزیز باشد و خداوند به انسان عزت بخشیده و برای رسیدن به عزت باید به خدای متعال رجوع کرد. امام راحل عمر خود را صرف عزت کرد و برای اینکه عبدالله باشد در راه تقرب به خدا تلاش کرد تا برای امت اسلام عزت بیافریند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که پیشران حرکت برای رسیدن به خدای متعال و عزت، عمل صالح است، افزود: امام راحل تمام عمر خود را صرف عمل صالح کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را آغاز کردند. امام ریشه‌های افول استکبار جهانی مانند آمریکا و شوروی را هدف قرار دادند و مردم را با این ریشه‌ها آشنا کردند.

ابوترابی‌فرد بازگشت به هویت دینی را یک اصل مهم در مسیر تحقق عزت دانست و گفت: ملت بزرگ و مسئولان نظام بدانید راه رسیدن به عزت ‌و شناخت آراستگی به عمل صالح است. این تحول عظیم که در دنیای اسلام مشاهده می‌شود و جهان اسلام به اندیشه‌های نورانی امام راحل مزین شده دستاورد عمل صالح است. در سال‌های نخست دهه ۸۰ معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا طی گزارشی جریان انقلاب اسلامی و تأثیر آن بر جهان اسلام را توضیح می‌دهد. او می‌نویسد آنچه که فقط یک شبکه حاشیه‌ای بود اکنون به یک نهضت مبارز مرکب از گروه‌ها و امت بزرگ اسلامی تبدیل شده است.‌ دقیقاً از امت بزرگ اسلامی استفاده می‌کند و این امت بزرگ را امام خمینی (ره) به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه به رغم قتل عام مردم یمن و به رغم تهاجم گسترده به یمن و محاصره این کشور و نیز به رغم فشارها امروز امت بزرگ اسلامی به رهبری امام بزرگوار شکل گرفته است، ادامه داد: این امت به هویت دینی و اسلامی خود بازگشته است. آنچه که مردم یمن را به قهرمان تبدیل کرده و آنچه که مردم لبنان را به این جایگاه رسانده تنها به واسطه هویت دینی است. مردم فلسطین برای دستیابی به این هویت امروز فریاد می‌زنند.

خطیب جمعه تهران افزود: امروز شاهد یک حرکت منسجم و یکپارچه در جهان اسلام هستیم که معاون سیاسی وقت وزارت دفاع آمریکا از آن به عنوان امت یاد می‌کند. در گام دوم انقلاب اسلامی باید در مسیر اندیشه امام راحل که فرمودند اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، قدم برداریم. این اندیشه در مقابل قدرت‌های بزرگ است‌. اندیشه امام راحل یک حقیقت است که حفظ آن مثل عمل صالح است. این عمل صالح برآمده از ایمان و دانش و جهاد در راه خداست و راه را برای افزایش اقتدار امت اسلام تقویت می‌کند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: جمهوری اسلامی پیشران دستیابی مسلمانان به عمل صالح است. مسئولان باید مسیر را برای دستیابی به عدالت هموار کنند. مسئولان باید برای اقتدار نظام تلاش کنند‌. جمهوری اسلامی پیام‌آور امنیت برای جنوب غرب آسیا و آفریقا است. امروز این اقتدار نظام اسلامی است که برای اروپا امنیت‌آفرین بوده است و باید دانست که امنیت مرز نمی‌شناسد.

وی توصیه کرد: مسئولان باید برای عدالت تلاش کنند. عدالت راه را برای خلق قدرت و وحدت ملی هموار می‌کند‌. عدالت در اندیشه شهید سلیمانی جایگاه ویژه‌ای داشت. وحدت ملی بسیار اهمیت دارد و هر قدمی برای تضعیف وحدت ملی یعنی آب در آسیاب دشمن ریختن است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به شرایط اقتصادی مردم گفت: امروز شرایط اقتصادی مردم خوب نیست. اما مردم عزیز می‌دانند که اصلاح اقتصادی کار چند روز و چند هفته نیست و زمان می‌برد تا اوضاع خوب شود. مجلس و دولت برای اصلاحات اقتصادی باید با هم همکاری داشته باشند. نقشه راه مسئولان باید مدیرت تورم، تقویت پول ملی، پیوند هزینه‌های اداری کشور با هزینه‌های تولید، رشد تولید و رشد صاحبان اندیشه باشد. امروز نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق تصمیمات مهمی می‌گیرند. تصمیمات یک‌طرفه راه به جایی نمی‌برد. باید با همفکری به اجماع رسید. مجلس محترم پیشنهاد دهد دولت از آن استقبال می‌کند‌ با اجماع مشکلات را حل کنید در غیر اینصورت سال‌ها هم بگذرد اتفاقی رخ نخواهد داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران، فرماندار شهرری، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و سیدنظام‌الدین موسوی؛ رئیس ستاد مرکزی دهه فجر، از جمله مهمانان این مراسم هستند.

یکی از برنامه‌های ویژه یو‌م­‌الله دوازدهم بهمن اجرای مراسم در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) بود که طبق روال سال‌های گذشته محل جلوس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهشت زهرا(س) گلباران شد و این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر انجام گرفت.

انتهای پیام
captcha