یمن اتاق عملیات امارات را در قلب نبرد درهم کوبید/ محکومیت بمباران مقر رسانه‌های یمن
کد خبر: 4032940
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
همگام با تحولات یمن؛

یمن اتاق عملیات امارات را در قلب نبرد درهم کوبید/ محکومیت بمباران مقر رسانه‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته و زخمی شدن مزدوران و متجاوزان امارات در حمله موشکی به اتاق عملیات آنها در استان شبوه خبر داد. در همین حال اتحادیه رسانه‌های یمنی بمباران مقرهای رسانه‌های یمن توسط ائتلاف سعودی را جنایت جنگی خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان موشکی یمن شامگاه دوشنبه، 11 بهمن اتاق عملیات میدانی دشمن اماراتی و مزدوران آن را در شهر عسیلان استان شبوه با یک فروند موشک بالستیک هدف گرفت.

وی با تأکید بر اصابت دقیق این موشک به هدف گفت: این عملیات با کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران و همچنین چند اماراتی همراه شده است.

سریع گفت که این اتاق عملیات، نبردهای اخیر در استان شبوه را مدیریت می‌کرد.

استان شبوه طی دو ماه اخیر صحنه مقاومت رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی است و نیروهای مسلح یمن در پاسخ به نقشه امارات برای اشغال مجدد این استان، سه مرتبه عمق خاک امارات را هدف گرفتند.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف سعودی که از دستاوردهای میدانی و پاسخ نظامی نیروهای مسلح یمن شوکه هستند به شکلی دیوانه‌وار مناطق مسکونی را بمباران می‌کنند. در استان صنعاء ائتلاف سعودی منطقه  رادیو یمن در الحصبه در قلب محله‌های مسکونی شهر صنعاء پیرامون ساختمان تلویزیون شهر الثوره را بمباران کرد و شهر سنحان صنعاء نیز پنج بار بمباران شد.

منطقه المهاشمه در شهر خب و الشعف استان الجوف و منطقه الاجاشر مشرف به نجران نیز دو مرتبه بمباران شد.

در همین حال اتحادیه اصحاب رسانه در یمن تأکید کرد: بمباران مقر رسانه‌های یمنی که مغایر با همه منشورهای بین‌المللی است در راستای خاموش کردن صداها و تریبون‌های ملی و آزاده است و ما از همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای رسوا کردن بیش‌تر متجاوزان و مزدوران در سایه سکوت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی بیشتر کنند.

مجلس شورای یمن نیز سومین عملیات نیروهای مسلح یمن در عمق خاک امارات را تبریک گفت و تأکید کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوز آشکار در حق فرزندان ملت یمن انجام شده است.

در بیانیه آن آمده است: دشمن همچنان هشدارهای مکرر درباره دست کشیدن از تعرض به اراضی و جزایر یمنی و محله‌های مسکونی یمنی‌ها را نادیده می‌گیرد  و تا زمانی که تجاوز ادامه دارد، ارتش و سران کشور و ملت راهی جز مقابله ندارند.

مجلس شورای یمن گفت: ما از تمام آزادگان یمنی می‌خواهیم در نبرد مقابله با دشمن مشارکت فعال داشته باشند و از یگان‌های موشکی و پهپادی یمن برای پاسخ زلزله وارد به جرایم دشمن حمایت کنند.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم تأکید کرده انجام سه عملیات متوالی طی سه هفته اخیر در عمق خاک امارات ناکارآمدی سلاح آمریکایی در برابر قدرت یگان‌های پهپادی و موشکی یمنی‌ها را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: قبلاً هشدار داده بودیم که ادامه تجاوز، محاصره و تلاش برای اشغال کشورمان اقتصاد و سرمایه‌گذاری در امارات را با خطر مواجه خواهد کرد.

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح دیروز دوشنبه جزئیات عملیات «اعصار الیمن ۳» علیه ابوظبی را ارائه کرد. سریع تأکید کرد: در مرحله سوم عملیات اعصار الیمن شامگاه یکشنبه، عمق کشور امارات هدف قرار گرفت و طی آن چندین موشک بالستیک ذوالفقار به اهداف مهمی در امارت ابوظبی اصابت کرد و با چندین فروند پهپاد «صماد ۳» به اهداف حساس در امارت دبی حمله شد.

انتهای پیام
captcha