حملات جنون‌آمیز ائتلاف سعودی به صنعاء / پاسخ به متجاوزان ادامه دارد
کد خبر: 4032579
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
همراه با تحولات یمن؛

حملات جنون‌آمیز ائتلاف سعودی به صنعاء / پاسخ به متجاوزان ادامه دارد

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ـ اماراتی شب گذشته و بامداد امروز مناطق مسکونی صنعاء، پایتخت یمن را زیر بمباران شدید قرار دادند، در همین حال مقامات یمنی ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌وگو و صلح عادلانه تأکید کردند که با ادامه تجاوز متجاوزان پاسخ به آنها در داخل و خارج یمن ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ـ اماراتی دست از بمباران مناطق مسکونی یمن و به خصوص در صنعاء پایتخت این کشور برنداشته است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ـ اماراتی بامداد امروز، 11 بهمن محله‌های مسکونی شهر صنعاء پایتخت یمن را هدف بمباران شدید قرار دادند که علاوه بر وارد آمدن خسارات سنگین به شهروندان موجب ترس و وحشت مردم و به خصوص زنان و کودکان شده بود.

منطقه مسکونی رادیو یمن در منطقه الخصبه پنج بار هدف گرفته شد که موجب به بار آمدن خسارت به خانه‌های شهروندان شد.

محیط اطراف ساختمان تلویزیون و محله مسکونی الصیانه در شهر الثوره نیز به ترتیب سه و دو بار هدف گرفته شد.

ائتلاف سعودی همچنین منطقه تبیشعه شهر صبر الموادم استان تعز را سه مرتبه بمباران کرد.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است که در نتیجه حملات هوایی مستمر ائتلاف سعودی ـ آمریکایی به مناطق مختلف یمن طی ماه ژوئیه جاری 150 غیرنظامی کشته و 350 نفر هم زخمی شدند کشتار حمله هوایی سعودی به زندان صعده خود 91 کشته از میان زندانیان بر جای گذاشت.

خبر از پاسخ نظامی جدید نیروهای مسلح یمن در راه است

در همین حال رسانه‌های منطقه شامگاه یکشنبه از شنیده‌شدن صدای چند انفجار مهیب در آسمان ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی خبر دادند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم همان دیشب اعلام کرده بود که طی ساعات آینده بیانیه‌ای مهم درباره عملیات گسترده نیروهای یمنی در عمق امارات منتشر می‌کند.

شبکه المیادین در این باره اعلام کرد: پروازها در فرودگاه‌های ابوظبی و دبی متوقف شده و هیچ هواپیمایی بر فراز این مناطق مشاهده نمی‌شود.

برخی منابع هم از فعال‌شدن سامانه‌های پدافند هوایی در ابوظبی برای مقابله با اهدافی در آسمان خبر دادند.

در همین حال وزارت دفاع امارات مدعی شد که یک فروند موشک بالستیک خارج از مناطق مسکونی در ابوظبی سقوط کرده است

این در حالی است که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از دیروز به امارات سفر کرده است.

یدیعوت آحارونوت هم دیشب نوشت که اطلاعات رژیم صهیونیستی از هرتزوگ خواسته که فوراً امارات را ترک کند.

آماده صلح عادلانه‌ایم

در همین حال محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله هم شب گذشته در توییتر نوشت: دست ما همچنان به سمت صلح عادلانه و شرافتمندانه، دراز بوده و هست؛ اما این صلح باید ضامن حاکمیت و استقلال یمن باشد و هر گونه دعوت به صلح که از حاکمیت و استقلال یمن کم بگذارد ، دعوت به تسلیم شدن است.

البخیتی افزود: اگر طرف‌هایی که خواهان دخالت خارجی بودند، درخواست صلح داخلی را نپذیرند، ما نیز به عملیات نظامی خود در داخل و خارج تا آزادسازی آخرین وجب از خاک یمن و رفع محاصره ادامه خواهیم داد تا یمن بتواند نقش تاریخی خود را در سطح منطقه و جهان بازیابد.

این مقام یمنی تصریح کرد: اگر طرف‌های داخلی مایل به گفت‌وگو هستند، ولی از خشم کشورهای متجاوز هراس دارند، باید تفنگ خود را به سمت این کشورها نشانه بگیرند و در این صورت است که یمن خواهد توانست طی چند روز جنگ را به نفع خود به پایان ببرد.

البخیتی افزود: همه را مجبور خواهیم کرد تا گزینه‌های ملی ما را بپذیرند. راه حل سیاسی یمن، ممکن است؛ فقط اگر طرف‌های درگیر، بخواهند و تصمیم داشته باشند. مایلیم گفت‌وگوی یمنی-یمنی را در داخل یمن یا هر کشور بی‌طرفی مانند عمان انجام دهیم. توپ اکنون در زمین کسانی است که ائتلاف متجاوز را به یمن کشاندند.

علی الموشکی، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن نیز دیروز در دیدار با دانییلا کروسلاک، نائب رئیس هیئت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافقنامه الحدیده در صنعاء تأکید کرد: آمریکا خواستار صلح در یمن نیست، بلکه تمام هم و غم این کشور، غارت منابع و درآمدهای یمن است؛ هر چند به قیمت خون مردم یمن تمام شود

این مقام یمنی با تأکید بر مقاومت دولت و مردم یمن در برابر متجاوزان و اشغالگران، گفت که نبرد تا آزادسازی سراسر یمن ادامه خواهد داشت.

دانییلا کروسلاک، معاون رئیس هیئت سازمان ملل که مأموریتش در یمن به پایان رسیده است، نیز گفت: با اندوه بسیار و آگاهی از مظلومیت مردم یمن، از این کشور خواهم رفت و شاهدی برای این اتفاقات خواهم بود. او ضمن قدردانی از مسئولان یمنی گفت که هیچ گاه یمن را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha