راه‌اندازی بنه پشتیبانی و مهندسی گروه‌های جهادی در فارس
کد خبر: 4033626
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

راه‌اندازی بنه پشتیبانی و مهندسی گروه‌های جهادی در فارس

فرمانده سپاه فجر فارس از راه‌اندازی بنه پشتیبانی و مهندسی گروه‌های جهادی در این استان خبر داد و گفت: در آینده تعداد بنه‌های پشتیبانی را در 5 نقطه استان فارس گسترش خواهیم داد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 14 بهمن در مراسم سومین دوره انتخابات مجمع جهادگران این استان گفت: در راستای تقویت گروه‌های جهادی به دنبال آن هستیم در یک اقدام ابتکاری و استفاده از ظرفیت درون استانی و بدون اینکه حتی تزریق اعتباری در این زمینه شده باشد، یک بنه پشتیبانی و مهندسی راه‌اندازی کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم حدود 30 میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت و در آینده تعداد این بنه‌های پشتیبانی را در 5 نقطه استان فارس گسترش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث می‌شود که در حوادث، گروه‌های جهادی به صورت سریع و به موقع وارد میدان می‌شوند و پشتیبانی بهتری از آن‌ها انجام شود، گفت: راه‌اندازی این بنه‌های پشتیبانی در واقع باعث قدرت و سرعت عمل بهتر گروه‌های جهادی در حوادث می‌شود.

بوعلی در ادامه سخنان خود گفت: گروه‌های جهادی همان بخشی از بسیج هستند که به صورت میدانی‌تر و عملیاتی‌تر حضور و نقش‌آفرینی می‌کنند و در هر جایی لازم باشد اقدام به فعالیت و رفع آن مشکل می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های جهادی ساختار دارند و ظرفیت‌ها و چارت آن‌ها مشخص است اما محدود به این موارد نیستند بلکه اقدام فراتر از این موارد را انجام می‌دهند و در رخدادها و حوادث بر اساس نیاز آن موقعیت ساختاری را تعریف و تلاش می‌کنند تمام ظرفیت موجود و دستگاه‌های دیگررا دعوت، جذب و استفاده کنند.

بوعلی بیان کرد: این افراد به دنبال انجام تکلیف هستند و خود را محدود به زمان و سیستم‌های اداری و چارت‌ها نمی‌کنند البته نسبت به هماهنگی با چارچوب بسیج توجه ویژه‌ای دارند. این اقدام به موقع و در لحظه و بر اساس تفکر جمعی جهادگران صورت می‌گیرد، در واقع یک ویژگی خاص و متمایز گروه‌های جهادی نسبت به دیگر سازمان‌هاست.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر حفظ فرهنگ بسیجی در گروه‌های جهادی، ادامه داد: گروه‌های جهادی مراقبت کنند و خیمه‌گاه انقلاب که همان بسیج و فرهنگ بسیجی است را در دل فعالیت‌های خود حفظ کنند.

وی با تأکید مجدد بر حفظ جایگاه‌ گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه برخی می‌خواستند که حرکت‌های جهادی را محدود کنند و وقتی گروه‌های جهادی اقدامی می‌کردند آن را به عنوان حرکت مردمی و مشارکت نیروهای مردمی می‌خواندند و به دنبال حذف حرکت‌های جهادی و به حاشیه کشاندن این فرهنگ غنی بودند لذا باید مراقبت شود و اجازه این شیطنت‌ها داده نشود.

بوعلی با ابراز امیدواری از اینکه در سرتاسر استان فارس گروه‌های جهادی بر اساس یک شبکه منظم اقدام به فعالیت کنند، گفت: مجمع جهادی یکی از مواردی است که باعث می‌شود این شبکه تقویت و انسجام یابد. ما هم در کنار فعالیت‌های سازمانی به دنبال تقویت این مسئله هستیم و گسترش این گروه‌ها لازم و ضروری است و هم‌اکنون نیز می‎بینیم که در سیل اخیر اولین گروهی که به کمک مردم شتافتند، همین گروه‌های جهادی بودند؛ ابتدا وارد میدان می‌شوند و حضور پیدا می‌کنند سپس اقدامات عملیاتی لازم را تعریف می‌کنند و بر اساس نیاز موقعیت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف اقدام به ارائه راهکار و حل مشکل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha