برنامه اکران نخستین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد
کد خبر: 4033725
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

برنامه اکران نخستین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

در نخستین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، فیلم‌های «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی در سینماهای منتخب مشهد اکران می‌شوند.

جشنواره فیلم فجربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در نخستین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، فیلم‌های موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر و ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی در سینماهای منتخب مشهد اکران می‌شوند.

«موقعیت مهدی»

فیلم «موقعیت مهدی» نخستین ساخته هادی حجازی‌فر محسوب می شود که ابتدا در قالب مینی سریال برای تلویزیون تولید شد و حالا قرار است یک نسخه سینمایی از آن در جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید. حجازی‌فر که در سال‌های اخیر با بازی‌اش مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته و با نویسندگی فیلمنامه فیلم «آتابای» هم خوش درخشیده، حالا در اولین تجربه کارگردانی‌اش مورد قضاوت تماشاگران قرار می‌گیرد.

داستان موقعیت مهدی زندگی شهید مهدی باکری، فرمانده لشگر عاشورا از زمان ترک مدیریت شهرداری تا شهادت در قامت فرمانده لشگر عاشورا در عملیات بدر، در زمستان ۱۳۶۳ را روایت می‌کند و هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی بازیگران آن را تشکیل می‌دهند. همچنین نویسندگی این فیلم را ابراهیم امینی و هادی حجازی‌فر برعهده دارند و تهیه‌کنندگی آن برعهده حبیب والی‌نژاد است.

در بخشی از دیالوگ این فیلم آمده است: خستگیات، قرمزی چشمات، کِی از بین می‌ره قربونت برم؟ کِی اونقدر تو خونه می‌مونی که نخوام تو رو با لباس‌های خیس بدرقه کنم؟.

فیلم «موقعیت مهدی» امروز، ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس‌های سینمایی هویزه، آفریقا، ویلاژتوریست و سیمرغ اکران خواهد شد.

«ضد»

فیلم «ضد» دومین ساخته سینمایی امیرعباس ربیعی پس از فیلم «لباس شخصی» است که همچنان پس از دو سال موفق به اکران عمومی نشده است. ربیعی در اولین فیلمش هم فعالیت‌های حزب توده را در اوایل دهه‌ ۶۰ نشان داده بود. «ضد» از تازه‌ترین محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری است که درامی سیاسی در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی را روایت ‌می‌کند.

این فیلم درباره یک عشق در دل حوادث سیاسی است که پس از سال‌ها دوباره شعله‌‌ور می‌‌شود. در خلاصه داستان آن آمده است: سعید جوانی سی‌ساله، از نیروهای حراست حزب جمهوری اسلامی است و پس از زخمی شدن در ماجرای ۱۴ اسفند ۵۹ دانشگاه تهران، راهی بیمارستان شده و در آنجا با بیتا مواجه می‌شود.

مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی، مهشید جوادی و جواد خانی گروه بازیگران «ضد» را تشکیل می‌دهند و بخشی از دیالوگ‌های این فیلم آمده است: سعید: تو رفتی و فکر نکردی منِ بدبخت بدون تو بیچاره می‌شم؟!

بیتا: بابام بود. مجبور بودم باهاش برم
سعید: ولی بابات اشتباه کرده که تصمیم گرفت بره
بیتا: اشتباه یا درست، باید باهاش می‌رفتم
سعید: شیش ماه پدرم دراومد از بس قرص خوردم. هر کاری کردم که تو رو فراموش کنم. ولی انگار نشد. حالا که بعد از دو سال دیدمت فهمیدم نشد...

فیلم «ضد» امروز، ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس‌های سینمایی هویزه، آفریقا، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن و برفی اکران خواهد شد.

مجید عسگری، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی در اکران اختصاصی فیلم «ضد» برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه مشهد که امروز 15 بهمن‌ماه، در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری در راستای تولیدات فرهنگی و انقلابی خود، طی یک سال گذشته ۴ فیلم سینمایی جدید را تولید کرده که فیلم ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی یکی از آن‌ها است. این فیلم به موضوعات تاریخی و سیاسی کشور می‌پردازد و به نظر بنده در ژانر جدیدی قرار گرفته که در فضای سینمایی کشور به وجود آمده است.

وی خطاب با هنرمندان حاضر در این اکران بیان کرد: با توجه به اینکه قصد داریم که امسال فضای پرداختن به فیلم‌های حوزه هنری و فیلم‌های دیگر حاضر در جشنواره فیلم فجر متفاوت باشد، خواهشمندم که پس از تماشای فیلم اگر نقد و تحلیلی دارید در صفحات شخصی، فضای عمومی و رسانه‌ای منعکس کنید.

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به دنبال این موضوع نیستیم که چون فیلم تولید حوزه هنری است صرفا شاهد و تعریف و تمجید از آن باشیم، بلکه می‌خواهیم که واقعا فیلم‌ها نقد و بررسی شود، چراکه ایجاد فضا برای بیان نظرات نخبگان برای ما حائز اهمیت است.

عسگری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده فیلم‌های شادروان، دسته دختران و هناس که از دیگر تولیدات حوزه هنری است را به صورت اکران اختصاصی برای هنرمندان و اصحاب و رسانه به نمایش بگذاریم و از نظرات این قشر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha