عقب‌نشینی دشمنان در برابر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 4033783
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد:

عقب‌نشینی دشمنان در برابر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی

رئیس ستاد دهه فجر خراسان رضوی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به جایگاهی رسیده است که پیش‌بینی دشمنان این است که این انقلاب روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: در حقیقت همین پیشرفت‌هاست که نقشه‌های شوم آمریکا و کشورهای منطقه‌ای که از راه و فکر آمریکا دفاع می‌کنند را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس ستاد دهه فجر خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس ستاد دهه فجر خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 15 بهمن‌ماه در نشستی با موضوع «انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و پیشگامان انقلاب» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: هر انقلابی بر چهار رکن استوار و پابرجاست؛ رکن اول، مسئله مکتب و ایدئولوژی است که باید انقلاب مشخص کند که بر چه مبنا، اعتقاد و باور ایمانی و مکتبی بنا نهاده شده است، رکن دوم آن نیز داشتن رهبری آگاه، مقتدر و صاحب نفوذ است.

وی در ادامه با اشاره به رکن سوم و چهارم یک انقلاب افزود: رکن سوم نیز نقش خواص و نخبگان و افرادی که از جان خود گذشته و با تمام وجود از فکر، منش و راه رهبر خود تبعیت و با حکومت ظالمانه وقت مبارزه کردند و در تمامی مراحل زندگی و مبارزه عقب‌نشینی نکردند و رکن چهارم نیز پشتوانه مردمی است که مردم باید توجیه شوند و با تمام وجود از انقلاب، سخنان و رهنمودهای رهبری خود تبعیت و پشتیانی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در این میان شاهد هستیم که انقلاب اسلامی از سال 1342 به رهبری امام راحل و مردی که برای علما، فقها، مجتهدین زمان و افراد مبارز به عنوان شخصیتی آگاه، فقیه، مجتهد، دلسوز و فردی که از اسلام و دین دفاع و در مقابل طاغوتیان نیز ایستادگی کرد؛ شناخته شد.

سلطانی با بیان اینکه مکتب و ایدئولوژی انقلاب ما اسلام بود، بیان کرد: این در حالی است که اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم، متوجه خواهیم شد ظلم‌هایی که در زمان رضاشاه نسبت به زنان، حوزه‌های علمیه، علما، مساجد، حیا و عفت صورت گرفت و ظلم‌هایی که در زمان محمدرضاشاه نیز نسبت به دانشگاه، علم، فناوری، استقلال کشور شده بود، باعث شد که مردم پشت سر امام راحل از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی بیان کرد: در واقع شخصیت‌هایی همچون مقام معظم رهبری، شهید دکتر سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد و پس از ایشان نیز مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نقش مهم و ممتازی را در جهت مبارزه با رژیم ستم‌شاهی ایفا کردند و همواره این افراد در این استان بودند که در خط مقدم مبارزه با این رژیم ستمگر طاغوت حضور داشتند.

رئیس ستاد دهه فجر خراسان رضوی اضافه کرد: با نگاهی به تاریخ متوجه خواهیم شد که این افراد در طول 15 سال با تمام شکنجه‌ها، زندان‌ها و تبعیدهایی که برایشان رخ داد، هیچگاه عقب‌نشینی نکردند و با تمام وجود این مسیر را ادامه دادند و حتی شاگردانی را نیز در این مسیر تربیت کردند و ما شاهد هستیم که این افراد در محافلی که حضور داشتند با سخنرانی‌های خود مردم را به صحنه انقلاب و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی دعوت می‌کردند.

سلطانی عنوان کرد: در طول زمانی‌که امام راحل در تبعید بودند شاهد بودیم که تمام اقشار جامعه اعم از حوزویان، کسبه، دانشگاهیان و تمام انقلابیونی که فعالیت‌های انقلابی را انجام می‌دادند به وسیله پیام‌ها، اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های ایشان، خود را موظف می‌دانستند که از انقلاب اسلامی و جایگاه امامت و ولایت امام راحل دفاع کنند و در حقیقت این افراد انقلابی هیچگاه از زندانی شدن، تبعید و شکنجه شدن هراسی نداشتند و همواره در این مسیر راه خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ادامه می‌دادند.

نقش امام راحل، نخبگان و خواص در پیروزی انقلاب اسلامی

وی بیان کرد: در واقع در آن سال‌ها راهپیمایی‌های عظیمی شکل می‌گرفت که در حقیقت شخصیت امام راحل بود که توانست اینگونه تأثیرگذار باشد و سخنانشان در جان و دل مردم نفوذ کند و مردم با تمام وجود و با اشتیاق فراوان به خیابان‌ها بروند و بدون هیچگونه هراسی راهپیمایی کنند و در نهایت نیز با این حرکات خود این انقلاب را به پیروزی برسانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در واقع شخصیت‌هایی بودند که با اعتقاد و ایمانی راسخ، پشت سر امام راحل خود حضور داشتند و همواره در مقابل رژیم ساواک و تا دندان مسلح شاه ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند و هیچگاه از شکنجه شدن و تبعیدشدن هراسی نداشتند که در این میان می‌توان از شخصیت‌هایی چون شهید غفاری، شهید آیت‌الله سعیدی، شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام یاد کرد و یا حتی افراد دیگری بودند که در گمنامی در مبارزه با رژیم شاه نیز حضور داشتند.

سلطانی اظهار کرد: تمامی این اتفاقات به واسطه نقش امام راحل، نخبگان و خواص بود که اینگونه این افراد در صحنه مبارزه حضور پیدا کرده و با جان و دل در مقابل این رژیم ایستادگی می‌کردند.

وی عنوان کرد: از طرفی نیز در هشت سال جنگ تحمیلی هم شاهد حضور پر شور جوانان و نوجوانان بسیجی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش و ... بودیم که با تمام وجود در مقابل حملات صدام ایستادگی و از خودگذشتگی کردند و چه جان‌هایی که در این راه نیز فدا شد و به شهادت رسید.

رئیس ستاد دهه فجر خراسان رضوی اظهار کرد: در واقع این نقش خواص بود که با تمام وجود از انقلاب، راه، فکر، اجتهاد، فقاهت، رهبری و منطق امام راحل خود دفاع و آن‌ها را تبلیغ و ترویج می‌کردند و همواره از سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت دست برنمی‌داشتند.

سلطانی بیان کرد: لذا ما نیز باید در زندگی خود سعی کنیم که برای اسلام، قرآن، دین و جامعه اسلامی در حد توان خود، به وظیفه خود عمل کنیم، چرا که این راه، راه سعادت، خیر و تکامل است و به عبارتی در این مرحله برای با خدا بودن به ایمان، اعتقاد و اخلاص نیاز است و در حقیقت کاری که برای خدا باشد قطعاً برکاتی را به همراه خواهد داشت و پیش خواهد رفت و در مقابل نیز خداوند هم همانگونه که وعده داده است، افرادی که در این مسیر قرار می‌گیرند را یاری خواهد کرد.

جایگاه ایران در منطقه به واسطه پیروزی این انقلاب

وی خاطرنشان کرد: اکنون که 43 سال از این انقلاب خون‌بار می‌گذرد و امروز در حالی وارد چهل‌وچهارمین سال پیروزی این انقلاب با شکوه می‌شویم که با وجود اینکه مردم ما در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ستونی که از آمریکا دفاع می‌کردند، امروزه در مقابل تحریم‌های سخت و فلج‌کننده این کشور ظالم ایستادگی کرده و توانسته‌اند این تحریم‌ها را شکست دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این در حالی است که به برکت این انقلاب با شکوه، کشور ایران توانسته است در حوزه مسائل نظامی، هسته‌ای، علمی، پزشکی، دانش‌بنیان و غیره به پیشرفت‌هایی دست پیدا کند و خوشبختانه به جایگاه خوبی در منطقه نیز رسیده است که البته در این مسیر شاهد ضعف‌هایی هم بوده و هستیم، اما امیدواریم که در ادامه راه این ضعف‌ها روز به روز برطرف شود و شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.

سلطانی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی به جایگاهی رسیده است که پیش‌بینی دشمنان ما این است که این انقلاب روز به روز در حال پیشرفت است و در حقیقت همین پیشرفت‌هاست که نقشه‌های شوم آمریکا و کشورهای منطقه‌ای که از راه و فکر آمریکا دفاع می‌کنند را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

وی اظهار کرد: از این‌رو امیدواریم که دولتمردان ما با حمایت و استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری، بتوانند روز به روز این انقلاب را پیش برند و باعث توسعه، تکامل  و ایستادگی در مقابل ابر قدرت‌ها و افرادی که مدعی قدرت هستند شوند و همواره ما این امید را داریم که پایان این انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر(عج) متصل شود.

انتهای پیام
captcha