مرجعی که بوسه بر دستان طلبه زد/ حساسیت آیت‌الله صافی نسبت به معیشت مردم
کد خبر: 4033855
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

مرجعی که بوسه بر دستان طلبه زد/ حساسیت آیت‌الله صافی نسبت به معیشت مردم

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی روح بلندی داشت، گفت: ایشان در مراسم تلبس طلاب بر دستان طلبه‌ای از کشور آفریقا بوسه زد و این کار در دنیا انعکاس بسیاری پیدا کرد.

مرحوم ایت الله العظمی صافی گلپایگانی، مرجع تقلید، بوسه بر دستان طلبهحجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان گفت: این شخصیت فرهیخته و برجسته از شاگردان آیت‌الله‌العظمی بروجردی و بسیاری از مراجع و بزرگان عصر خودشان بودند.

وی افزود: ایشان شخصیتی علمی و معنوی بودند که روح بسیار بلندی داشتند به طوری که وقتی طلبه‌ای از کشور آفریقا به دست ایشان ملبس شد، این مرجع تقلید در جمع و آن مراسم دست طلبه را می‌بوسد و این کار انعکاس بسیار زیادی در دنیا پیدا می‌کند. این هم حاکی از روح بلند و ملکوتی ایشان است و هم نشانه بصیرت است که این‌گونه نسبت به نشر دین در اقصی نقاط دنیا اهتمام داشت.

رصاف بیان کرد: بسیار اهل تتبع و وقت‌گذار در مسائل علمی بودند که حدود 80 اثر از ایشان به جا گذاشته شده است و این ممحض بودن ایشان در مسائل علمی از ایشان استوانه‌ای برای حوزه‌های علمیه ساخته بود که فقدانشان ثلمه بزرگی برای حوزه‌هاست.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه مرجعی را از دست دادیم که به حق وجودشان مایه برکت بود، گفت: آن عالم ربانی نسبت به معیشت مردم واقعاً حساس بود و بارها به این قضیه ورود کرد و به مسئولان آنچه که لازم بود تذکر می‌داد و دغدغه‌های خود را انتقال می‌داد و این‌گونه نبود که نسبت به حال محرومین و مردم بی‌تفاوت باشد.

وی مرحوم آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی را شخصیتی ماندگار توصیف کرد که در هر عصری تعداد اندکی به این مقامات می‌رسند و باید به عنوان الگو برای نسل جوان برای این‌ها حداکثر استفاده و بهره برده شود و افزود: این‌گونه نیست که قلم و قدم آن عالم ربانی اثر کوتاه مدتی داشته است بلکه تا سالیان سال اثرگذار خواهد بود و باید از آثارشان استفاده کنیم و راه و روش ایشان را به عنوان یک الگو مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha