سکوت دنیا در برابر جنایات یمن بی‌معناست
کد خبر: 4034010
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
رهبر شیعیان نیجریه:

سکوت دنیا در برابر جنایات یمن بی‌معناست

شیخ زکزاکی با فراخواندن همه به تفکر درباره هدف نهایی کشورهای غربی در حمله به یمن، سکوت دنیا در برابر این فاجعه را بی‌معنا توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه عبرات، شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که امروز به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی abarat.ir پخش شد، درباره جنایات علیه مردم یمن گفت: جنگ یعنی مبارزه نظامی بین دو نیروی نظامی اما در یمن یک خصومت و دشمنی و جنایات جنگی علیه بشریت در حال رخ دادن است.

رهبر شیعیان نیجریه در ادامه افزود: این همه بمباران هوایی و حمله علیه مردم معمولی، کشتن مردان و زنان و بچه‌ها در خانه‌هایشان، در جایی که کار می‌کنند یا درس می‌خوانند و حتی حمله به اتوبوس بچه‌ها و زندان‌ها، حمله به بیمارستان‌ها و کشتن بیماران، پرستاران و دکترها به معنای جنگ نیست.

وی، امارات و عربستان را نماینده ایالات‌متحده، بریتانیا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی دانست و اظهار کرد: همه این‌ها به دنبال برگرداندن رئیس‌جمهور مخلوع به این کشور هستند؛ اما واقعاً نتیجه این تجارت و کشتن مردم چیست؟

شیخ زکزاکی، همگان را به تفکر درباره هدف نهایی کشورهای غربی فراخواند و تأکید کرد: آیا می‌توان با کشتن مردم یک رئیس‌جمهور مخلوع را به کشوری بازگرداند و انتظار داشت مردان و زنان و بچه‌های آن کشور، این فرد را قبول کنند؟ آیا این رئیس‌جمهور در این کشور کسی را ندارد که به هیچ‌کس رحم نمی‌شود؟

رهبر شیعیان نیجریه، جنایات لیبی، عراق و سوریه را شبیه جنایات کنونی در یمن توصیف و تصریح کرد: کشورهای غربی همه چیز را نابود می‌کنند؛ این طراحی و توطئه جدیدی است که ساخته شده تا دوباره یک جنگ جهانی را به راه بیندازند. تمام این اقدامات، برای حفاظت از اسرائیل است.

وی ضمن درخواست از کشورهای مختلف برای کمک به حل این موضوع، گفت: سکوت دنیا در برابر این فاجعه در یمن که مردم این کشور از برق، نفت، بنزین و تجهیزات پزشکی محروم هستند، معنی ندارد و همه باید به حل این مشکل کمک کنند.

شیخ زکزاکی، جنگ یمن را فاجعه‌ای انسانی در این کشور عنوان کرد و تأکید کرد: این مردم از خدمات درمانی هم محروم هستند. این موضوع برای جامعه امروز جهان معضل خطرناکی است؛ حق مردم یمن است که پاسخ دهند و واکنش نشان دهند، چون با بدترین شکل به آن‌ها حمله می‌شود.

رهبر شیعیان نیجریه، تنها راه مردم یمن را مقاومت دانست و گفت: امیدواریم این مسئله تمام شود، پیروزی به مردم یمن برسد و نیروهای مستکبر هر چه زودتر از بین بروند.

انتهای پیام
captcha