لبنان هیچ‌گاه صهیونیستی نخواهد شد
کد خبر: 4034343
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
مفتی جعفری ممتاز لبنان:

لبنان هیچ‌گاه صهیونیستی نخواهد شد

مفتی عالی جعفری ممتاز لبنان با انتشار بیانیه‌ای در مورد تحولات اخیر لبنان، این وضعیت را ناشی از برنامه‌ای بین‌المللی برای صهیونیستی کردن لبنان خواند و تأکید کرد: لبنان هیچ‌گاه صهیونیستی نخواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، با اشاره به وقایع سال 1982 و اشغال بیروت از سوی رژیم صهیونیستی و سپس حضور نیروهای ناتو هدف از این تهاجم در آن زمان را که منجر به امضای توافق تحقیرآمیز 17 مه شد، تبدیل لبنان به یک شهرک صهیونیستی خواند که در ظاهر استقلال دارد اما در واقع، نماینده صهیونیست‌ها در جهان عرب باشد و ارتش آن نیز متشکل از گروه‌های مختلف قومی و سیاسی باشد که هر کدام اهداف خود را دنبال کند.

شیخ احمد قبلان تصریح کرد: در این زمان بود که لبنان با قیام مقاومت به رهبری جنبش امل به خود آمد و از منجلاب ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی بیرون کشیده شد.

وی در ادامه افزود: برای ثبت در تاریخ می‌گویم، اگر آن قیام نبود، پیروزی بزرگ 25 می 2000 (خروج کامل رژیم صهیونیستی از لبنان) نیز نبود، واقعه‌ای که در آن، بزرگ‌ترین پیروزی بر تل‌آویو تجلی یافت و رهایی، حاکمیت و استقلال نیز همراه با آن به ارمغان آمد.

مفتی جعفری ممتاز لبنان تصریح کرد: این واقعه نشان داد که همزیستی، صلح و جلوگیری از کشتارهای فرقه‌ای از طریق مقاومت به دست می‌آید، نه با گریه بر ویرانه‌ها یا التماس از شورای امنیت.

وی در ادامه افزود: این چیزی است که امروز نیز باید به آن توجه کنیم، زیرا آنچه اکنون در حال رخ دادن است، یک طرح بین‌المللی و منطقه‌ای برای صهیونیستی کردن لبنان از طریق مزدوران بدخواه داخلی و خارجی است؛ طرحی که به انتخابات پارلمانی چشم دارد.

شیخ احمد قبلان تأکید کرد: ملتی که پیروزی سال 2000 را رقم زد، صهیونیستی کردن لبنان را نخواهد پذیرفت.

وی در پایان تصریح کرد: دیروز، امروز و فردای لبنان، صهیونیستی نخواهد بود و دوره وحشت برای لبنان به پایان رسیده است، امروز حفظ همزیستی و مشارکت اسلامی ـ مسیحی ضروری است. امری که از طریق تحقق دولتی متعلق به شهروندان حاصل می‌شود که در اختیار دلالان و صاحبان سرمایه نیست.

انتهای پیام
captcha