تأکید مفتی جعفری ممتاز لبنان بر اهمیت مقاومت در سرنوشت لبنان
کد خبر: 4018698
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

تأکید مفتی جعفری ممتاز لبنان بر اهمیت مقاومت در سرنوشت لبنان

مفتی ممتاز جعفری شیخ احمد قبلان در بیانیه‌ای با تأکید بر شرایط نامناسب و بحرانی لبنان، آغاز عملیات نجات میهنی را ضروری شمرد و بر اهمیت نقش مقاومت در تحقق وحدت ملی و همچنین سرنوشت شیعیان در لبنان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، وی با تصریح اینکه در این راه مشکلات و موانع داخلی و خارجی بسیار قرار دارد، راه نجات لبنان را در گرو ارائه گزینه سیاسی و اصلاحات مالی دانست و افزود با این وجود باز هم امکان نجات وجود دارد. او اولین گام در این راستا را حفظ قدرت دولت و حکومت و جلوگیری از سقوط آن و همچنین درمان بحران‌ها و ناکارآمدی‌های قدرت حاکم و نیز درمان بحران‌های روانی صاحبان این قدرت‌ها دانست.

شیخ قبلان تصریح کرد که حل این مشکل با افسانه ممکن نیست، چرا که کشور در تنگنای بزرگی قرار دارد، بلکه باید آن را با نیات خالصانه و صادقانه خود حل کرد و زمان کوتاه است و نجات نیز با عمل آغاز می‌شود، نه با تبلیغات و هیاهو.

وی تأکید کرد این ما هستیم که سرنوشت خود را می‌سازیم، نه کشورهایی که با اهداف سیاسی به ما کمک می‌کنند و در این راستا گزینه سیاسی تنها راه اساسی برای نجات است و در این راستا باید بسیجی ملی و به دور از انگیزه‌های تنگ‌نظرانه طایفی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود راه اصلاح لبنان از مسیر اصلاح بانکی و مالی می‌گذرد و در این میان باید انحصارها زدوده شود و همچنین بر اهمیت انتخابات و ضرورت جلوگیری از تأثیرگذاری خارجی بر این روند مهم تأکید کرد.

مفتی جعفری ممتاز لبنان در پایان تصریح کرد افرادی که دغدغه شیعه در این کشور را دارند، باید به هوش باشند که مهم‌ترین عامل در این میان مقاومت است و در صورت تزلزل و انزوای مقاومت، جامعه شیعیان نیز فرو خواهد ریخت و همچنین بر اهمیت قرار گرفتن وحدت سیاسی شیعه به عنوان سنگ بنای حفاظت از لبنان؛ وحدت؛ صلح و همزیستی در این کشور نیز تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha