پهپاد حسان مقاومت، افتخار لبنان است
کد خبر: 4037696
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
مفتی جعفری ممتاز لبنان:

پهپاد حسان مقاومت، افتخار لبنان است

مفتی جعفری ممتاز لبنان ضمن توصیف پهپاد حسان متعلق به مقاومت به عنوان افتخاری برای لبنان، خواهان عدم ترک کشور از سوی جوانان در این شرایط نامناسب تاریخی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ احمد قبلان، از جوانان لبنانی خواست که سرزمین خود را ترک نکنند، چرا که هرکس سرزمین خود را ترک کند، وطن خود را وانهاده است.

وی با توجه به بدترین فاجعه تاریخی که لبنان را فرا گرفته است، راه‌ حل این فاجعه را تغییر فضای سیاسی و مبارزه با فساد مالی و نه فرار از کشور دانست.

مفتی جعفری ممتاز لبنان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مقام‌های سیاسی گفت: بهبودی وضعیت لبنانی‌ها از بازار، معیشت و حمایت از قدرت لبنان آغاز می‌شود.

وی بحران ترک کشور از سوی مردم را در صورتی که به شکلی سخت‌گیرانه و سازمان یافته برای حل آن تلاشی نشود، فاجعه‌ای بزرگ توصیف کرد که در واقع یک خودکشی ملی است.

شیخ قبلان تصریح کرد: هرکس کشور را در چنگال بانک‌ها و صرافی‌ها رها کند، بازارهای مالی و پولی کشور را قربانی کرده است.

وی خطاب به مردم گفت: این وضعیت، حاصل فرقه‌گرایی است حال آنکه افتخار و عزت شما در وحدت ملی و تأکید بر شهروندی است. به شعارهای انتخاباتی دقت کنید چرا که بسیاری از آن‌ها در واقع وهم‌فروشی است.

شیخ قبلان تأکید کرد: خطاب به مردم مظلوم می‌گویم که لقمه سفرۀ ورشکستگی سیاسی نباشید زیرا اقتصاد مبتنی بر بازارهای مالی مردم را به کالا و ثروتمندان را به امپراتور بدل می‌سازد؛ در این شرایط افزایش مالیات و تعرفه‌ها به معنای کندن قبر خویش است.

مفتی جعفری ممتاز لبنان با بیان اینکه اکنون به دولتمردان نیاز داریم، نه نمایندگان توخالی، گفت: پهپاد حسان مایه افتخار حاکمیت لبنان است.

وی تصریح کرد: ما منتظر یک رویداد بزرگ انتخاباتی هستیم که تصمیم قاطع سیاسی برای حل مشکلات کشور را در پی خواهد داشت، چرا که پیمانکاران سیاست امروز دولت و مردم را به بازار و نگهبانان این بازار تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha