میزبانی موزه ملی پاکستان از نمایشگاه دهه فجر + عکس
کد خبر: 4035275
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

میزبانی موزه ملی پاکستان از نمایشگاه دهه فجر + عکس

نمایشگاه صنایع دستی و تصاویر پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، دیروز، 19 بهمن به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان در موزه هنرهای ملی این کشور به نام «لوک ورثه» در اسلام‌آباد افتتاح شد.

میزبانی موزه ملی پاکستان از نمایشگاه دهه فجر + عکسبه گزارش ایکنا از اسلام‌آباد، این نمایشگاه با هدف گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی و نیز معرفی دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده است و «شفقت محمود» وزیر فرهنگ و میراث ملی پاکستان به عنوان میهمان ویژه، «سید محمد علی حسینی» سفیر ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان و «فرامرز رحمان زاد» مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی در مراسم افتتاحیه آن حضور داشتند.

در این نمایشگاه، صنایع دستی ایران و 43 قطعه تصویر با محتوای انقلاب اسلامی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و اشعار فارسی علامه اقبال لاهوری به نمایش گذاشته شده است و این رویداد فرهنگی به مدت چهار روز ادامه دارد.

وزیر فرهنگ پاکستان در سخنرانی خود در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایران و پاکستان دارای پیوندهای تاریخی، مذهبی، فرهنگی و زبانی قوی و روابطی دوستانه هستند، بر ضرورت تعمیق همکاری های فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد.

وی افزود: نمایشگاه های صنایع دستی ایران امروز پیوندهای فرهنگی موجود ما را تقویت و مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند و ما مفتخریم که امروز بار دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران هستیم.

در ادامه سید محمد علی حسینی، سفیر ایران در پاکستان اظهار کرد: ایران و پاکستان هر دو کشورهایی با ریشه‌های عمیق فرهنگی و تاریخی از تمدن‌های هزاران ساله برخوردارند و مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، زبانی و تاریخی میان دو کشور وجود دارد.

وی برخی از دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب ایران را برشمرد و گفت: چهره مدرن شهرها همراه با کاهش نابرابری طبقاتی، گسترش عدالت آموزشی، گسترش بهداشت و درمان، رشد حیرت آور علمی در علوم مختلف، حضور فعال زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی و اجتماعی با حفظ عزت و هویت یک زن مسلمان، قطع وابستگی سیاسی به قدرت‌های جهانی، حفظ استقلال سیاسی، حفظ امنیت و تمامیت ارضی به رغم مواجهه با توطئه ها و 8 سال جنگ ویرانگر تحمیلی، گسترش مشارکت مردمی در سرنوشت سیاسی و ملی خود و تحکیم انسجام ملی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.

رایزن فرهنگی ایران نیز در این مراسم گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی و به رغم توطئه‌های دشمنان توانست در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگی، هنری و سینمایی به جایگاه برتر دست یابد و امروز هنرمندان ایرانی، کارگردانان و بازیگران در صحنه‌های مختلف و جشنواره‌های جهانی برای میهن اسلامی افتخار می‌آفرینند.

احسان خزاعی با تأکید بر این که ایران و پاکستان ظرفیت‌های بالایی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری دارند، تصریح کرد: امیدوارم با برگزاری این قبیل برنامه‌ها بتوانیم ضمن تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری، واقعیت‌های ایران امروز را ارائه و گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی را به کشور دوست و برادر پاکستان معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha