دو هفته دیگر به پیک کرونا می‌رسیم
کد خبر: 4036391
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

دو هفته دیگر به پیک کرونا می‌رسیم

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: به نظر می‌رسد حدود دو هفته دیگر به پیک ابتلا و چهار هفته دیگر به پیک مرگ و میر ناشی از کرونا در موج ششم برسیم.

پیک ششم کرونا

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه همچنان شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا در البرز هستیم، اظهار کرد: هرچند به‌طور دقیق نمی‌توان اعلام کرد که طی چند روز آینده به پیک موج ششم می‌رسیم ولی با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد تا حدود دو هفته دیگر به پیک ابتلا، حدود چهار هفته دیگر به پیک بستری و بعد از آن هم به پیک مرگ و میر ناشی برسیم.

وی افزود: هر چند امیکرن در مقایسه با سویه‌های قبلی علائم خفیف‌تری دارد و ریه را کمتر درگیر می‌کند ولی شدت شیوع آن بالاتر است و همین لزوم واکسیناسیون کامل را دو چندان کرده است.

این مسئول گفت: در خصوص این سویه هم کسانی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، بیماران زمینه‌ای و افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

بابایی در پاسخ به اینکه مدت زمان قرنطینه فرد مبتلا چقدر است، توضیح داد: فرد مبتلای با علائم خفیف می‌تواند ضمن استفاده از ماسک مناسب n95 بدون فیلتر بعد از پنج روز در محل کار حاضر شود ولی همچنان باید فاصله اجتماعی را هم رعایت کند.

انتهای پیام
captcha