افتتاح کتابخانه عمومی «طلوع» در روستای گردشگری قلات شیراز
کد خبر: 4036890
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

افتتاح کتابخانه عمومی «طلوع» در روستای گردشگری قلات شیراز

طی مراسمی کتابخانه عمومی «طلوع» در روستای پرتردد و گردشگرپذیر قلات شهرستان شیراز با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کتابخانه عمومی «طلوع»، روستای قلات شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی «طلوع» در روستای گردشگری قلات شهرستان شیراز امروز، 27 بهمن با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محمدرضا امیری، فرماندار شیراز برگزار شد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی فارس در این مراسم گفت: افتتاح این کتابخانه را در طلیعه چهل و چهارمین سال انقلاب اسلامی گرامی می داریم و نامگذاری این کتابخانه هم بر همین اساس بوده است.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه ویژه‌ای به حوزه روستاها و عشایر و گروه‌های خاص دارد، گفت: ۶۷۰ کتابخانه روستایی در سطح کشور وجود دارد، به طوری که بیش از ۲۵ درصد از کتابخانه‌های عمومی در روستاها واقع شده‌اند. در استان نیز 251 کتابخانه عمومی وجود دارد که  خدمات خود را به عموم مردم ارائه می‌کنند.

منوچهری با اشاره به کتابخانه عمومی طلوع اضافه کرد: ساخت این ساختمان به همت خیر نیک‌اندیش این روستا شروع و با اعتبارات دولتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکمیل شد‌. این پروژه بیش از ۳۰۰ متر مربع است و افزون بر ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت، تجهیز و راه‌اندازی آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه از همین امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتي آغاز می‌شود، افزود: چند پروژه دیگر در روستاهای شیراز داریم که دو پروژه توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و یک پروژه نیز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان در حال ساخت است که امیدواریم با تکمیل هرچه سریعتر این کتابخانه‌ها زیربنای فرهنگی در روستاهای شهرستان شیراز توسعه یافته و مورد استفاده مردم واقع شود‌.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم گفت: فرهنگ، موتور پیشران جامعه است و زیرساخت‌های فرهنگی قطعا نقش محوری دارد. امیدواریم فرهنگ کتابخوانی در انقلابی که با محوریت توحید شکل گرفت، گسترش یابد.

قانعی با تأکید بر اینکه هیچ اولویتی به جز توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نداریم، گفت: در روستای قلات در کنار محور گردشگری، بحث کتابخوانی نیز راه افتاده است تا گردشگران را در حوزه کتاب هم همراهی کنیم. این کتابخانه زمینه ایجاد فعالیت‌های فرهنگی را افزایش می دهد تا قلات در حوزه فرهنگی نیز همچون گردشگری سرآمد باشد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: کتاب معیار درجات پیامبران است. در قرآن کریم بارها به اهمیت کتاب اشاره شده است. سعادت و پیشرفت بشر در گروه خواندن است و مبنا و بستر سعادت بشر کتاب است.

وی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی در یک روستای پرتردد و شاخص ایجاد شده‌ است، افزود: روستای قلات در حوزه گردشگری، تاریخی و هویتی برای شهرستان شیراز و استان فارس اهمیت بسزایی دارد.

امیری یادآور شد: همین موضوع که یک مرکز فرهنگی در روستای تاریخی در زمانی که حوزه فرهنگ چندان مورد توجه نیست، افتتاح می‌شود، جای امیدواری است.

یادآور می‌شود، کتابخانه عمومی «طلوع» به همت زنده یاد عذرا رنجبر قلاتی خیر نیک‌اندیش روستای قلات پایه‌گذاری شده است. با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان فارس به ۲۵۱ باب افزایش یافت که از این میان ۲۰۲ کتابخانه نهادی و ۴۹ کتابخانه به صورت مشارکتی اداره می‌شود.

انتهای پیام
captcha