آغاز به کار جشنواره قرآنی «صد» در رادیو قرآن
کد خبر: 4037629
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

آغاز به کار جشنواره قرآنی «صد» در رادیو قرآن

دبیر جشنواره قرآنی صد رادیو قرآن از آغاز به کار این جشنواره خبر داد و گفت: این برنامه با هدف آسان‌سازی خوانش قرآن در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

غلامرضا احمدیغلامرضا احمدی، دبیر جشنواره صد رادیو قرآن (نهضت ملی قرآن‌خوانی) در گفت‌وگو با ایکنا، از آغاز به کار این جشنواره خبر داد و گفت: این برنامه با هدف آسان‌سازی خوانش قرآن در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود، یعنی هرکس هر طور که می‌تواند قرآن را بخواند، اگر غلط هم بخواند، کارشناسان تماس گرفته و تصحیح می‌کنند.

مدیر گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن با اشاره به فعالیت قرآن‌یاران به عنوان خبرنگاران افتخاری رادیو قرآن، اظهار کرد: یک بخش برنامه صد، شامل «صددانه یاقوت» می‌شود؛ این بخش ویژه کودکان زیر 10 سال است و هر هفته یک سوره، محور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این برنامه همه روزه ساعت 15:30 آغاز می‌شود و با حضور كاراكترهای محبوب كودكان در قالب نمایش از كودكان خواسته می‌شود تا قرآن را تلاوت کنند، افزود: بیان قصه‌های قرآنی، بخش گزارشی و تمرین تلاوت صحیح نیز در این بخش گنجانده شده است.

احمدی بیان کرد: در این سه روز که از آغاز پخش آن می‌گذرد، بیش از هزار و 100 اثر دریافت کردیم، همچنین تاکنون یک شرکت‌کننده نیز از خارج از کشور داشته‌ایم.

وی با اشاره به حضور یک شرکت‌کننده عرب‌زبان از شوش دانیال بین مخاطبان بالای 100 سال، ابراز کرد: به شرکت‌کنندگان بالای 100 سال بدون قرعه‌کشی جایزه اعطا می‌شود.

مدیر گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن با بیان اینکه شب نیمه شعبان قرعه‌کشی ماه اول را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: فصل اول این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: هر هفته به صورت میدانی در یکی از نقاط کشور حضور پیدا می‌کنیم و برنامه به صورت زنده از آن منطقه پخش می‌شود.

احمدی با اشاره به پخش صدای تلاوت علما و شهدا در این برنامه، گفت: همچنین در این برنامه، از سوژه‌های خاص گزارش داریم، این جشنواره ارزیابی ندارد و هرکسی شرکت کند به قید قرعه هر ماه 200 هدیه متبرکه قرآنی تقدیم‌شان می‌شود.

شركت‌كنندگان جهت نام‌نویسی‌، اطلاع از جزئیات و ارسال آثار خود به سایت رادیو قرآن به نشانی www.radioquran.ir مراجعه كرده و در بخش «جشنواره صد» پس از تكمیل اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، سن و محل سكونت، فایل صوتی خود را بارگذاری یا فایل صوتی تلاوت خود را در اپلیكیشن واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ ارسال کنند.

علاقه‌مندان جهت شركت در این پویش می‌توانند با تلفن گویای شبكه به شماره ۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰ تماس بگیرند. همچنین مخاطبان می‌توانند دیدگاه و نظرات خود را از طریق سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۰ اعلام کنند.

یادآوری می‌شود، قسمت اول برنامه رادیویی جشنواره قرآنی صد، چهارشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه از موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش شد. بخش کودکان به مدت 30 دقیقه و بخش بزرگسال به مدت 70 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی و تفكیك جنسیتی، می‌توانند با خواندن آیاتی از كلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شركت کنند. مهلت ارسال آثار تا پایان اسفندماه سال جاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

انتهای پیام
captcha