آغاز مرحله انتخابی نهایی مسابقات قرآن دختران در امارات
کد خبر: 4037872
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

آغاز مرحله انتخابی نهایی مسابقات قرآن دختران در امارات

 مرحله انتخابی نهایی نهمین دوره مسابقات قرآن کریم «حصه بنت محمد آل نهیان» از امروز، 2 اسفند آغاز شده و تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، در گزینش مقدماتی نهمین دوره این مسابقات قرآنی که از سوی مؤسسه سلطان بن خلیفه آل نهیان و با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف و وزارت آموزش و پرورش امارات برگزار می‌شود، 130 قرآن‌آموز دختر برگزیده شدند.
 
برگزیدگان نهایی شامل 63 دانش‌آموز دختر مدارس و 67 قرآن‌آموز از مراکز حفظ قرآن کریم امارات هستند که از میان 314 دانش‌آموز و 165 قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن برای این مسابقات انتخاب شده‌اند.
 
36 نفر از دختران شرکت کننده در مسابقه دارای مشکلات جسمی بوده و 24 نفر نیز از کانون‌های اصلاح و تربیت در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.
 
هیئت امنای این مسابقه اعلام کرد که دوره جدید مسابقات قرآن شامل 11 رشته به ترتیب زیر است: رشته اول - حفظ کل قرآن ویژه دختران شرکت کننده در مسابقات کشورهای عربی به شرط آنکه کمتر از 21 سال داشته باشند. حضور افراد دارای محدودیت جسمی در این رشته مجاز نیست.
 
رشته دوم شامل حفظ 20 جزء است برای دختران کمتر از 18 سال که در مدارس یا مراکز اصلاح و تربیت مشغول تحصیل هستند.
 
رشته سوم مربوط به حفظ 10 جزء است برای دختران زیر 16 سال دانش‌آموز، دارای مشکلات جسمی و دختران مراکز اصلاح و تربیت.
 
رشته چهارم شامل حفظ 5 جزء است برای دختران زیر 14 سال که دانش‌آموز بوده یا از افراد دارای مشکلات جسمی و یا در مراکز اصلاح و تربیت باشند.
 
رشته پنجم به حفظ 4 جزء اختصاص دارد برای دختران دانش‌آموز زیر 12 سال، دارای مشکلات جسمی و دختران مراکز اصلاح و تربیت.
 
رشته ششم نیز مربوط به حفظ 3 جزء برای دختران کمتر از 10 سال با شرایط ذکر شده است.
 
رشته هفتم هم به حفظ 2 جزء برای دختران زیر 8 سال دانش‌آموز و دختران دارای عقب‌ماندگی ذهنی و دختران کانون‌های اصلاح و تربیت اختصاص دارد.
 
رشته هشتم شامل حفظ یک جزء برای دختران برای دختران کمتر از 6 سال از مراکز حفظ قرآن و دانش‌آموزان مدارس و دختران دارای عقب ماندگی ذهنی و همچنین دختران کانون‌های اصلاح و تربیت است.
 
رشته نهم نیز مربوط به حفظ سوره‌های شمس و ناس برای کودکان دارای عقب ماندگی ذهنی است و رشته دهم به مسابقه صوت نیکو اختصاص دارد که دانش‌آموزان مدارس و مراکز حفظ قرآن به شرط اینکه کمتر از 18 سال سن داشته باشند می‌توانند در این رشته شرکت کنند.
 
در رشته یازدهم نیز به بهترین مدرسه و مرکز حفظ قرآن که مشارکت خوبی در این مسابقات داشته باشد، جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha